AT&T biedt excuses aan na gelekte klantgegevens iPad 3G

AT&T heeft een excuusmail gestuurd naar klanten wiens gegevens waren gelekt. Kopers van een iPad 3G zagen hun e-mailadres en ICC-ID in handen vallen van hackers.

apple attAfgelopen donderdag kwam naar buiten dat de gegevens van ruim 100.000 iPad 3G-kopers waren gelekt via operator AT&T. Er zaten e-mailadressen van prominente personen bij en de FBI startte meteen een onderzoek hoe dit had kunnen gebeuren. AT&T heeft het weekend aangegrepen om excuses te maken en om de zaak te sussen: het ging uiteindelijk maar om een beperkt aantal gegevens: het e-mailadres en de ICC-ID van het simkaartje.

De brief is ondertekend door de Chief Privacy Officer van AT&T, die de aanvallers wat neerbuigend “self-described hackers” noemt, die uit waren op persoonlijke publiciteit. Wel waarschuwt ze voor mogelijke phishing-aanvallen, nu de mailadressen zijn uitgelekt. Dat de klanten de komende tijd meer spam in hun mailbox krijgen, moeten ze maar op de koop toe nemen. “Rest assured, you can continue to use your AT&T 3G service on your iPad with confidence.”

Suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!

Informatie

Laatst bijgewerkt 14 juni 2010, 11:42
Categorie Achtergrond
Onderwerpen beveiliging, ipad, marketing, televisie

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.