‘AppleCare krijgt 24-7 chatsupport en vernieuwde website’

Apple gaat 24-7 chatsupport aanbieden voor AppleCare-klanten, aldus een anonieme bron van 9to5Mac.

AppleCareApple is van plan om een nieuwe chatdienst te starten voor klanten die in contact willen komen met AppleCare om hun problemen op te lossen. Dit schrijft 9to5Mac. Deze online chatsupport zal 24 uur per dag en 7 dagen per week beschikbaar zijn. De nieuwe AppleCare-chats zullen in ieder geval beschikbaar zijn voor klanten met een iOS-apparaat of een Mac voor wie de AppleCare-garantie nog geldt. Het is nog niet duidelijk of de 24 uurs-chatdienst ook in Nederland door Apple gebruikt zal worden.

In 2005 heeft Apple tests gedaan met chatsupport voor selecte klanten. De vernieuwde online hulplijn zal meer zijn dan dat: het gaat om “meer dan slechts een pilot-fase”, wat doet vermoeden dat Apple de nieuwe optie direct al grootschaals zal uitrollen. Volgens de bronnen hoopt Apple op 12 augustus de 24-7-chatsupport aan te bieden, maar deze datum kan nog worden uitgesteld.

De introductie van de chatsupport zal gepaard gaan met een vernieuwde website in de stijl van iOS, die het makkelijker moet maken om informatie over je probleem te vinden. Deze website moet ergens in de komende weken verschijnen.

AppleCare nieuwe site

Suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!

Informatie

Laatst bijgewerkt 7 augustus 2013, 17:32
Categorieën Geruchten, iDevices
Onderwerp applecare

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.