Apple viert alvast moederdag met reclamefilmpje

Apple heeft een nieuwe reclamespot voor moederdag. In het filmpje zijn allerlei foto's en video's van moeders te zien, gemaakt door klanten van Apple.

Het is nog geen moederdag, maar Apple laat er geen gras over groeien. Ze hebben een 30 seconden lang reclamespotje uitgebracht, waarin ze foto’ van moeders laten zien. Het filmpje is onderdeel van de ‘Shot on iPhone’-reclamecampagne en bevat deze keer geen fotomodellen of bekende artiesten, maar echte moeders. Net als bij de iPhone-foto’s die op billboards te zien zijn, zijn deze foto’s gemaakt door echte iPhone-gebruikers.


https://www.youtube.com/watch?v=NFFLEN90aeI

Moederdag in foto’s

In de video met de naam ‘Mother’s Day’ zijn foto’s en video’s te zien van moeders. Natuurlijk zijn er baby’s te zien, maar er zitten ook een paar shots tussen van oudere kinderen met hun moeders. Onder elke foto en video staat de voornaam van degene die de foto maakte. Dit zijn gewone mensen, geen bekende fotografen. De kwaliteit van de foto’s straalt dat ook uit: dit is bedoeld als een authentieke reclamespot met echte mensen.

Vorige week probeerde Apple de Nederlandse klanten nog over te halen om een Apple Watch voor moederdag te halen. Die mailing viel bij sommige mensen niet in goede aarde: in Nederland zijn we niet gewend om dure cadeau’s te geven, lang niet alle moeders zitten te wachten op een Apple Watch en er nu eentje aanschaffen is met de WWDC 2016 in zicht misschien niet zo’n goed idee.

Op zondag 8 mei is het trouwens zover: dan mag je moeder verrassen met ontbijt op bed, zelfgemaakte tekeningen en eventueel grote cadeaus.

Apple Mothers Day-ad

Overvloed aan nieuwe reclamefilmpjes
Apple brengt de afgelopen dagen in sneltreinvaart nieuwe reclamespotjes uit. Zo zagen we de afgelopen weken reclamespots van de Apple Watch met allerlei bekende personen en waren er ook video’s over de Dag van de Aarde en Apple’s inspanningen op het gebied van milieubehoud. De ‘Shot on iPhone’-campagne bestaat al sinds de iPhone 6 en laat steeds zien welke mooie foto’s en video’s mensen met de camera van de iPhone hebben gemaakt. De campagne won al eens een prijs op het Grand Prix-festival van Cannes.

Reacties: 3 reacties

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.