Apple begint iOS 7-training voor helpdeskpersoneel

Apple is begonnen met het trainen van AppleCare-personeel in iOS 7 en iTunes Radio. De training moet de tweede week september zijn afgerond, vlak voordat iOS 7 uitkomt.

ios 7 training personeelApple is begonnen met het opleiden van AppleCare-medewerkers over de ins en outs van iOS 7. Dit blijkt uit informatie van meerdere medewerkers die voor AppleCare werkzaam zijn. Vandaag is de opleiding begonnen en de medewerkers moeten het vóór de tweede week van september afronden. Dit is rond 10 september, de datum waarop de aankondiging van nieuwe iPhones wordt verwacht. Het is logisch dat Apple nu alvast het personeel voorbereidt op vragen over iOS 7. Maar het wil niet zeggen dat iOS 7 meteen al beschikbaar komt voor het publiek, zoals eerder werd gesuggereerd.

Wel verwachten we dat Apple tijdens de aankondiging van de nieuwe iPhones nog eens de belangrijkste nieuwe functies in iOS 7 langsloopt. Dat zou kunnen leiden tot vragen van klanten, die bijvoorbeeld willen weten of hun toestel iOS 7 ondersteunt. Meestal volgt de release van de nieuwe iOS-versie een week later. Maar er is nog meer gaande bij Apple: het bedrijf verplicht een deel van de parttime medewerkers om vanaf het moment dat iOS 7 beschikbaar wordt fulltime te gaan werken. In voorgaande jaren gebeurde dat ook, om ervoor te zorgen dat de AppleCare-hulplijn het sterk groeiende aantal vragen aankan. Dit jaar zullen er echter meer mensen worden ingezet. Medewerkers die gespecialiseerd zijn in Mac en OS X zullen eveneens een iOS 7-training krijgen, zodat ze kunnen worden ingezet als helpdeskmedewerker.

De training voor iOS 7 lijkt te zijn gericht op een aantal belangrijke functies, zoals de nieuwe antidiefstalfuncties van Zoek mijn iPhone, het delen van foto’s via iCloud en de vernieuwde Camera-app. Bovendien krijgen de AppleCare-medewerkers alles te horen over iTunes Radio, zoals het feit dat er meer dan 200 radiostations op basis van genre in zitten en dat je 6 muzieknummers per uur kunt skippen. Mensen met een iTunes Match-account krijgen geen reclames te horen en kunnen onbeperkt doorskippen.

Apple heeft de afgelopen tijd ook een vernieuwde AppleCare-webpagina onthuld, waarop je kunt chatten met medewerkers als je bepaalde functies niet begrijpt. Medewerkers hebben instructies gekregen om klanten erop te wijzen dat iOS 7 er weliswaar anders uitziet, maar nog exact hetzelfde werkt.

Suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!

Informatie

Laatst bijgewerkt 29 augustus 2013, 18:00
Categorie Apple
Onderwerpen applecare, ios 7

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.