Documentaire App: The Human Story over app-economie geeft kijk achter de schermen

App: The Human Story is een documentaire waarin het menselijke aspect van de app-economie aan bod komt. App-ontwikkelaars worden gevolgd en er wordt laten zien wat apps met ons doet.

App: The Human Story.
In 2014 werd er een Kickstarter opgezet voor de documentaire App: The Human Story, waarin het menselijke aspect van onder andere appmakers en de wereld waarin we leven geportretteerd wordt. Nu ruim drie jaar later is de documentaire van 70 minuten te bekijken via Vimeo.

App: The Human Story docu over apps

App: The Human Story gaat over ideeën en het werk van appontwikkelaars. Het is inmiddels ruim tien jaar geleden dat Apple de eerste iPhone op de markt bracht en sinds die tijd is het maken van apps een business op zich geworden. In App: The Human Story krijgen ontwikkelaars de kans om te laten zien wat het is om een app te maken en wat dit met ze doet. Het draait, zoals de titel al doet vermoeden, voornamelijk om het menselijke aspect van de ontwikkelaars. Technische aspecten worden achterwege gelaten.

Click here to display content from Vimeo.
Learn more in Vimeo’s privacy policy.

In de documentaire komt bijvoorbeeld de opkomst van apps aan bod. Ontwikkelaars gaan massaal aan de slag met de wildste ideeën en zetten zo complete bedrijven op. Maar uiteindelijk blijkt de realiteit toch anders. Het zijn vooral simpele games als Candy Crash Saga en Clash Royale die de lijst van top opgebracht overspoelen. De droom van ontwikkelaars viel in duigen, omdat zij maar moeilijk het hoofd boven water konden houden. De documentaire is echter geen compleet verslag van hoe je het beste geld kunt verdienen en laat ook niet de complete geschiedenis van iOS zien, maar benadrukt vooral wat de app-economie en de cultuur daar omheen met ons en ontwikkelaars doet.

In de documentaire komen onder Brent Simmons van de Omni-apps, Kabel Sasser van Panic en bekende Apple-blogger John Gruber aan het woord. Je kunt de film nu zelf kopen via Vimeo, maar daar hangt wel een prijskaartje aan vast. De film kost €12,62 en kun je hier streamen of downloaden. De docu is geheel in het Engels, zonder ondertiteling. Hieronder vind je een vijftien-minuten durende trailer van de documentaire. In januari moet de docu ook via iTunes te bekijken zijn. Netflix of Amazon volgt in de lente.

Click here to display content from Vimeo.
Learn more in Vimeo’s privacy policy.

Via: iPhone-Ticker

Reacties: 2 reacties

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.