Amerikanen gebruiken mobiel internet veel intensiever

Amerikanen blijken volgens een onderzoek van M:Metrics veel meer tijd door te brengen op mobiele internetsites. Ze blijven ook langer hangen en gaan liever naar veilingsites met hun QWERTY-telefoon. Het gaat hierbij om mensen die geen iPhone bezitten.

Mobiel internetWie zei ook alweer dat Amerikanen achterlopen op het gebied van mobiele technologie? Amerikanen gebruiken hun mobiele telefoon in vergelijking met Britten tweemaal zo vaak om te internetten, zo blijkt uit onderzoek van M:Metrics. De Amerikanen brachten in maart ongeveer 4 uur en 38 minuten via hun telefoon op mobiele websites door terwijl de Britten niet verder kwamen dan 2,5 uur. Het verschil is volgens de onderzoekers te verklaren omdat in de VS veel met flatrate-abonnementen wordt gewerkt terwijl de Europeanen vaker per megabyte worden afgerekend of aan een datalimiet vastzitten.


De invloed van de iPhone speelde geen directe rol in het onderzoek: M:Metrics keek alleen naar gebruikers van toestellen met Palm OS, Symbian en Windows Mobile. Daardoor is het gemiddelde van 4:38 uur per gebruiker ook geen echt gemiddelde, want de miljoenen mensen met een simpele telefoon zijn niet in het onderzoek meegenomen. Volgens de onderzoekers geven de cijfers echter wel een trend aan, die ook op de iPhone van toepassing is: het mobiel datagebruik verandert van korte transacties zoals het checken van het weerbericht of vertrektijden van vluchten, naar een tijdsintensieve interactie met mobiele websites, “zelfs zonder iPhone”.

Volgens senior analist Mark Donovan speelt ook mee dat Amerikanen vaker een telefoon met QWERTY-toetsenbordje gebruiken waardoor ze makkelijker dan de Britten met tekstintensieve toepassingen kunnen omgaan (maar waren de Britten niet de SMS-kampioenen van Europa?). De Britten schijnen volgens M:Metrics vaker voor een conventionele telefoon te kiezen. Ook is er een verschil in content: Amerikanen gaan graag naar veilingsites zoals eBay en Craigslist terwijl Britten vaker naar specifieke sites (zoals BBC, tv-gids) en sociale netwerksites zoals Facebook gaan. De Amerikanen blijven ook langer op sites hangen.

Via: Electronista

Reacties: 0 reacties

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.