Microsoft gaat mobiele advertenties via Windows Live opvoeren

Microsoft is van plan om gebruikers die mobiele diensten gebruiken vaker met advertenties lastig te vallen. Dat geldt voor de Windows Live-software, maar ook voor gebruikers die via de browser Windows Live-diensten gebruiken.

Mobiele advertenties MicrosoftMicrosoft heeft de aanval weer eens geopend op Google: ze gaan voortaan advertenties tonen aan mobiele gebruikers van Microsoft’s e-mail en messenger. Dergelijke software is er nog niet voor de iPhone, maar gebruik je Windows Live op je mobiele telefoon, dan zul je de advertenties voortaan ook te zien krijgen. Microsoft zal dan nog wel iets aan het marktaandeel moeten doen: volgens onderzoek van M:Metrics (daar zijn ze weer) worden 62% van de mobiele zoekacties in de UK uitgevoerd via Google en slechts 7% via Windows Live Search.


Brian Arbogast, corporate vice-president voor mobiele diensten bij Microsoft: “Uiteindelijk komen we op een punt waar genoeg mensen lokale diensten zoeken via mobiel internet, dat het zinvol is voor kleine bedrijven om mobiele advertenties te kopen”. Potentie is er genoeg: de uitgaven aan mobiele advertenties zullen dit jaar naar 1,5 miljard dollar stijgen (vorig jaar stond de teller op 1,0 miljard dollar). Het was al langer duidelijk dat Microsoft meer met mobiele advertenties wilde doen: vorig jaar kochten ze het Franse bedrijf ScreenTonic, dat gespecialiseerd is in mobiele advertenties.

Via: Times Online

Reacties: 5 reacties

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.