’40 procent van verkochte iPhone 6s-toestellen is roségoud’

Ming-Chi Kuo denkt dat er 12 miljoen stuks van de iPhone 6s zijn verkocht. Daarvan is 40 procent in de nieuwe kleur roségoud - en daarbij blijkt dat er genoeg mannen zijn die voor brosé kiezen.

Volgens analist Ming-Chi Kuo, die regelmatig op onze website langskomt met zijn voorspellingen, is de roségouden kleur erg populair. Ook mannen blijken ermee weg te lopen, wat al heeft geleid tot de bijnaam brosé (roségoud voor bro’s). Volgens Kuo werd bij 40% van de pre-orders gekozen voor roségoud.


iphone-6-rose-goud

Brosé populairste kleur

Ook tijdens de verkoop van de iPhone 6s in Duitsland zagen we heel wat roségouden exemplaren over de toonbank gaan en dat waren niet alleen maar vrouwen en meisjes. Kuo ontving de informatie over de pre-orders van bronnen, die betrokken zijn bij de levering van de iPhones. Apple geeft zelf helaas geen gedetailleerde cijfers over de verhouding tussen bestelde kleuren. Wel hebben ze beloofd voorgaande records te gaan breken, wat zou betekenen dat er minstens 10 miljoen iPhones zijn verkocht in het eerste weekend. We rekenen erop dat Apple aanstaande week meer opheldering geeft over de verkoopcijfers.

Kuo: 12 miljoen verkocht

Kuo rekent op 12 miljoen stuks van de iPhone 6s. Het verkooprecord en het percentage van 40 procent valt wel te verklaren: de S-modellen verkopen altijd beter dan de modellen die een nieuw uiterlijk hebben gekregen. Bovendien doet China dit jaar mee bij de eerste groep landen en juist daar zijn roze en goud erg populair. Goud wordt in verband gebracht met voorspoed en als je het dan ook nog kunt combineren met een kek roze-achtig kleurtje, moet je er als gefortuneerde Chinees gewoon eentje hebben. De pre-orders waren in China en Hongkong dan ook in no-time uitverkocht.

Reacties: 38 reacties

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.