Misfit Shine en Bloom: bewegingstracker met iOS-app in nieuwe kleuren

De Misfit Shine is verkrijgbaar in twee nieuwe kleuren Storm en Coral. Bovendien is er een halsketting Misfit Bloom uitgebracht.
Gonny van der Zwaag | iCulture.nl - · Laatst bijgewerkt:

shine-bloomOnder de bewegingstrackers neemt de Misfit Shine (€120) een bijzondere plaats in. Dit is geen saai zwart apparaatje die je wegstopt in je broekzak, maar een sieraad die je om de hals kunt dragen. De Misfit Shine was al een aantrekkelijke activiteitentracker om te dragen, maar met nieuwe kleurtjes en een luxe uitziende halsketting probeert Misfit vooral vrouwen in beweging te krijgen.


De nieuwe kleuren Storm (donkerblauw) en Coral (oranjerood) zorgen ervoor dat de Misfit Shine er nog minder als een fitnessaccessoire uitziet. Helaas zul je voor deze twee nieuwe kleuren wel vrienden in de VS moeten inschakelen (of binnenkort zelf naar de VS vliegen), want de kleuren zullen vanaf 27 april aanvankelijk alleen via Best Buy te koop zijn. Je draagt de Misfit Shine met een clip aan je kleding, in een rubberen polsbandje of aan een halskettinkje. De Bloom-halsketting ($80) is gemaakt van roestvrij staal met een geometrisch patroon. Een magneetje zorgt dat de Shine in de halsketting klikt

misfit-roodDe Misfit Shine is eigenlijk een erg luxe stappenteller, die kan bijhouden hoeveel je beweegt, een schatting maakt van de hoeveelheid calorieën die je gedurende de dag verbrandt en die ook je slaapgedrag kan meten. Alle data die het apparaatje verzamelt worden weergegeven in de bijbehorende iPhone-app. De Shine is waterdicht en geeft je punten voor wandelen, hardlopen en zwemmen.

Het strakke uiterlijk in de vorm van een metalen schijfje maakt de Misfit Shine vooral populair bij vrouwen. Die hebben geen zin om met een dik sporthorloge te gaan lopen of een zwart plastic accessoire aan hun kleding te clippen. Wat de Misfit Shine mooi laat zien, is dat wearables (draagbare apparaatjes) heel goed samengaan met sieraden – en dat is precies de kant die Apple ook op lijkt te gaan met de plannen die ze momenteel aan het smeden zijn. Apple breidde de merknaam ‘Apple’ onlangs uit naar twee nieuwe categorieën, horloges en sieraden. Bovendien hebben ze minstens twee topmensen uit de mode-industrie binnengehaald: de voormalige CEO’s van modemerken Yves St Laurent en Burberry. Misschien heeft Misfit wel de weg geëffend voor Apple om ook een stijlvol product op het gebied van fitness en gezondheid uit te brengen.

Interessant is de link tussen Misfit en Apple: Misfit werd mede opgericht door voormalig Apple CEO John Sculley. Hij werkte samen met Sonny Vu en Sridhar Iyengar, die eerder werkten aan een glucosemeter met iPhone-koppeling. Het was het eerste medische apparaat dat door Apple werd goedgekeurd, voor gebruik in combinatie met de iPhone. Daarna ging het drietal bezig met de Misfit Shine, die vorig jaar op de markt kwam. Bijzonder is dat de Shine nét iets verder gaat om de gebruiker te verrassen. In plaats van een moeizame koppeling met een kabeltje (Jawbone UP) of het aansluiten op de computer (FuelBand) leg je de Shine bovenop je iPhone-scherm. Er verschijnen dan kleine cirkeltjes die naar buiten stralen, terwijl de Shine data uitwisselt met de smartphone. Dit is het oog voor detail dat we bij Apple ook graag zien.

misfit-shine

Er zijn tot nu toe 300.000 Misfit Shines verkocht in de kleuren goud, zilver en blauw. Daarnaast heeft Misfit een interessante handel in rubberen sportarmbanden, lederen bandjes, lederen halskettingen en andere accessoires teweeg gebracht. Het bedrijf heeft inmiddels 23 miljoen dollar aan investeringen opgehaald. Geruchten over een overname zijn er nooit geweest; toch is Misfit een bedrijf dat goed bij Apple zou passen.

De Misfit Shine is voor €199,99 verkrijgbaar in de Apple Store en voor €119 bij Coolblue.

Reacties: 3 reacties

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.