Vervang reclame door kunst via augmented reality

Amerikanen kunnen reclame op Times Square vervangen met kunst via een speciaal ontwikkelde Augmented Reality-filter. Deze wordt gemaakt door Public Ad Campaign, een anti-reclame blog.

Augmented Reality via Junaio.Word je ook wel eens helemaal gek van alle billboards en reclameposters die in steden hangen? Anti-reclamesite Public Ad Campaign ook. Daarom werkt de blog aan een manier om reclame te vervangen door speciaal voor de app gemaakte kunstwerken. Kijk je via je iPhone naar een poster, dan plakt de app de illustratie automatisch eroverheen.

Public Ad Campaign is een blog die kritisch naar reclame-uitingen in steden kijkt. Reclameposters bepalen hoe omgevingen eruit zien en zorgen ervoor dat bewoners niet hun eigen creatieve uitingen op de stad loslaten, zo beweert het blog. Het afbreken van billboards en losscheuren van posters is duidelijk teveel werk om dit tegen te gaan, daarom grijpen ze nu naar augmented reality. Richt je de app op een reclameposter, dan identificeert je telefoon hem en vervangt hij deze met een hiervoor gemaakte illustratie.

Er wordt gebruik gemaakt van de augmented reality-app Junaio. Zoek je hierin naar ‘AR Ad Takeover’, dan vind je een filter om de reclameposters mee te vervangen. Deze werkt alleen nog maar op een aantal posters op Times Square in New York. Dit zal de komende tijd nog wel even het geval zijn: de ontwikkelaar maakt zich eerst nog zorgen over het bijhouden van de reclame in de Amerikaanse metropool. De posters worden wekelijks namelijk vervangen.

Downloaden: Junaio (gratis)

Suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!

Informatie

Laatst bijgewerkt 1 augustus 2011, 10:24
Categorie Naslagwerken
Onderwerpen augmented reality, reclame

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.