The New Yorker en New York Times succesvol op de iPad

The New Yorker en de New York Times zijn beide succesvol met het aanbieden van nieuws via de iPad. Beide publicaties hebben al duizenden betalende klanten.

the new yorkerConde Nast was een van de laatste grote uitgevers die overstag gingen met het aanbieden van in-app aankoop van abonnementen. Het betekende dat ze 30 procent moeten afdragen aan Apple. Ruim een maand later blijkt de beslissing om het bekende blad The New Yorker toch via Apple’s App Store te gaan verkopen niet zo slecht te hebben uitgepakt: er zijn al 100.000 iPad-abonnees waarvan al 20.000 een jaarabonnement van 60 dollar hebben afgesloten. Daarnaast hebben 75.000 klanten van de gedrukte versie gebruik gemaakt van de gratis toegang tot de tabletversie. Hoeveel losse nummers er zijn verkocht maakt het blad niet bekend. Conde Nast is een uitgever die een groot deel van de inhoud achter een betaalmuur heeft gestopt.

De eveneens uit New York afkomstige krant New York Times koos sinds eind maart ook voor een betaalmuur en meldt dat er aan het einde van het tweede kwartaal 224.000 digitale abonnees waren. Daarnaast zijn er 57.000 abonnees die via een e-reader de krant lezen. Daarnaast zijn er 756.000 abonnees van het papieren krantenabonnement, die ook gratis toegang hebben.

Suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!

Informatie

Laatst bijgewerkt 1 augustus 2011, 10:46
Categorieën Kiosk, Nieuws

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.