The New Yorker gaat 1 euro per nummer vragen

De prijzen van The New Yorker zijn bekendgemaakt. Uitgeverij Conde Nast kondigde aan dat ze het abonnementenmodel van Apple gaan volgen. Nu blijkt dat de prijs lager uitvalt, dan verwacht.
Gonny van der Zwaag - · Laatst bijgewerkt:

conde nast new yorkerConde Nast heeft bekendgemaakt hoe het nieuwe abonnementenmodel voor The New Yorker eruit gaat zien. Dit weekend kon je lezen dat de uitgeverij overstag was gegaan, wat het aanbieden van abonnementen betreft. Het houdt in dat Conde Nast 30% moet afdragen aan Apple, als ze abonnementen verkopen. De verwachting was dat de abonnementen daardoor duurder zouden uitpakken, maar dat blijkt mee te vallen. Condé Nast is van plan €4,99 per maand te vragen, wat neerkomt op zo’n 1 euro per nummer. Koop je via de Amerikaanse App Store, dan betaal je zo’n $1,50 per nummer. En dat is relatief goedkoop, want voorheen betaalde je voor de losse nummers $5.

Voor mensen die van digitaal én print houden is er echter nog wel een voordeeltje te behalen. Een papieren abonnement kost $70 per jaar in de VS en daarbij krijg je een gratis abonnement op de iPad-versie. Je kunt dus je abonnement ook met z’n tweeën gaan delen, of een tientje extra betalen om het papieren magazine zonder risico in blad te kunnen lezen.

Downloaden: The New Yorker (gratis, abonnement vereist)

Suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!

Informatie

Laatst bijgewerkt 9 mei 2011, 12:28
Categorieën Kiosk, Lifestyle
Onderwerpen abonnementen, tijdschriften

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.