New York Times kondigt betaalde iOS-abonnementen aan

De New York Times heeft betaalde abonnementen aangekondigd. De prijzen variëren van 15 tot 35 dollar per maand en NY Times gaat daarbij gebruik maken van in app-aankopen, zoals Apple wil.

ny times ipadUitgevers hebben tot 30 juni de tijd om abonnementen via in app-aankopen in te bouwen in hun kranten- en tijdschriftenapps. Uitgevers zijn niet enthousiast, omdat ze bij elke aankoop 30% moeten afdragen aan Apple en niet rechtstreeks beschikken over de klantgegevens. Maar vandaag is er goed nieuws te melden: Apple heeft een grote naam overgehaald om in app-abonnementen te gaan aanbieden. The New York Times zal op uiterlijk 30 juni het nieuwe abonnementsysteem gaan invoeren. Gebruikers kunnen zich met één klik via hun iTunes-account abonneren op de krant. Er komen drie verschillende pakketten, zoals hieronder aangegeven.

De volgende opties zijn beschikbaar:

  • NY Times + iPhone-app: $15 per maand
  • NY Times + iPad-app: $20 per maand
  • NY Times volledige toegang via alle platformen: $35 per maand (dus $455 per jaar)

ny timesGebruikers zijn niet verplicht om hun abonnement via iTunes aan te schaffen. Dezelfde abonnementen zijn namelijk ook af te sluiten voor mensen met een Android-toestel of een BlackBerry. Toch zal de New York Times geen abonnementen via de softwarewinkels van Android en BlackBerry gaan aanbieden. De enige twee plekken waar je terecht kunt zijn de website van de NY Times zelf en iTunes. Een deel van de content blijft gratis voor iedereen; zo’n 20 artikelen zijn gratis beschikbaar via de website en misschien zelfs iets meer als je het directe linkje via Twitter, Facebook of Google binnenkrijgt.

De nieuwsartikelen zijn nu nog gratis te lezen via de hieronder genoemde apps.

Downloaden: NY Times for iPad (gratis)
Ook verkrijgbaar: NYTimes (gratis)

Suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!

Informatie

Laatst bijgewerkt 17 maart 2011, 18:05
Categorieën Kiosk, Nieuws
Onderwerpen abonnementen, in app aankopen, new york times

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.