iOS game-update: Death Dome van GLU Mobile, Snail Bob, Sugar Kid en koopjes

Death Dome wordt een nieuwe gratis te downloaden Infinity Blade-achtige game van GLU Mobile, de makers van Blood & Glory. Tot die tijd kan je je 'vermaken' met de nieuwe iPhone-games Snail Bob en Sugar Kid.

GU MA Snail Bob iPhone iPod touch iPad headerWat vind jij eigenlijk van het vechtsysteem van Infinity Blade? Zit je op het puntje van je stoel tijdens de levendige zwaardgevechten, of ben je het na al die games die het overnamen, al zat? Het is een relevante vraag, want uitgever GLU Mobile heeft na twee Blood & Glory’s nog een Infinity Blade-variant in petto: Death Dome. Voordat het zover is, mag je je ‘vermaken’ met Snail Bob en Sugar Kid.

Snail Bob: slakkentempo puzzelen

GU MA Snail Bob iPhone iPod touchPijlsnel to the point: Snail Bob is een van die spelletjes waarvan we niet zo goed begrijpen waarom deze wèl de App Store-hitlijst binnendruppelt, waar honderd andere games daar alleen maar van mogen dromen. Dat is toch die ondoorgrondelijkheid van Apple’s winkel die sinds 2008 nog steeds staat. Snail Bob is een nieuw spelletje van de grote uitgever Chillingo waarin je te maken hebt met een automatisch naar voren schuivende slak. Die moet je op levels ter grootte van het scherm, begeleiden tot de finish. Dat doe je door aan hendels te trekken, op knoppen te drukken en, nee, dat was het wel. Daarmee verhoog en verlaag je platformen, zorg je dat Bob de goede kant op slijmspoort, of zet je doodleuk een bokshandschoen neer waarmee je de slak naar de andere kant van het scherm mept. Het steekt een beetje in de afwerking: de muziek is wat lullig, de geluiden zijn wat knullig, en het spel spat nou ook niet van het scherm. Het is en oogt vooral simpel, al zijn er hier en daar wel grappige visuele details. Zou dat dan de reden zijn waarom het spel zo goed loopt?
Downloaden: Snail Bob (€0,79, universele app)

Sugar Kid: negentig levels niet geraakt worden

GU MA Sugar Kid iPhone iPod touchNaast Snail Bob nog een game die vorige week donderdag uitkwam, waar we door onze gameselectie nog niet eerder aan toekwamen om te bespreken: Sugar Kid. Een spel dat op papier alvast een goede charmeerpoging doet met maar liefst negentig levels straight out-of-the-box, nog zonder enkele vorm van update die de app heeft gekregen. Helaas komen al die levels wel behoorlijk op hetzelfde neer. ‘Je bent toch niet van suiker’ is in dit spel vertaald naar een suikerblokje dat niet geraakt mag worden door druppels, in welke kleur dan ook. Je beschermt Sugar Kid door hem in een bubbel te stoppen of door lijnen in beeld te trekken waarmee je de druppels een kant op kan sturen. Dat laatste is de hoofdmoot, negentig levels lang: Sugar Kid loopt rond en jij trekt lijntjes zodat hij niet geraakt wordt. Onderweg mag je natuurlijk nog wel drie sterren pakken onderweg, wat Sugar Kid eigenlijk een omgekeerde Where’s My Water maakt. Helaas voor dit suikerklontje, is water begeleiden vele malen leuker en geïnspireerder dan water wegsturen.
Downloaden: Sugar Kid (€0,79, universele app)

https://www.youtube.com/watch?v=lfXiaMBo5dc

Trailer van de Dag: Death Dome

De grote en prominente mobiele samesuitgever GLU Mobile is nog lang niet zat van het free-to-play-model en ook nog lang niet klaar met Infinity Blade-achtige spellen. Blood & Glory is misschien wel de meest succesvolle reeks die de uitgever heeft klaargespeeld op de iPhone, iPod touch en iPad en als het aan GLU ligt, lukt dat succes nog een keer in een ander jasje. Speelden de twee Blood & Glory’s nog af in Romeinse vechtarena’s waarin je dappere krijgers aankleedde met zwaarden, dolken en hakbijlen, daar knipoogt Death Dome naar de toekomst. Een post-apocalyptische wereld, met bruine en oranje kleuren die overheersen en allerlei gemuteerde schepsels om tegen te vechten. Death Dome doet qua setting erg denken aan het schietspel Borderlands 2 voor de Xbox 360 en PlayStation 3. Het zwaait niet alleen met dezelfde setting, maar ook met dezelfde wapeneffecten. Blauwe en paarse lasers en energievelden vliegen je om de oren. Wordt Death Dome een succes? Ongetwijfeld. We weten alleen nog niet wanneer deze maand.

De koopjeshoek

Wie niet sterk is, moet slim zijn. We dachten, we zeggen het even.

Let op: de genoemde aanbiedingen hebben een beperkte geldigheidsduur. Controleer dus goed of de game/app nog steeds gratis en/of voor de aanbiedingsprijs wordt aangeboden. Zie voor meer uitleg dit artikel: De nieuwsbrief van iPhoneclub en gemiste koopjes.

Suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!

Informatie

Laatst bijgewerkt 8 oktober 2012, 19:28
Categorie Games
Onderwerp iculture speelt

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.