Freemium-gamers geven gemiddeld 14 dollar uit op iOS

Betalende klanten in freemium-games geven gemiddeld 14 dollar uit. Dit blijkt uit een onderzoek van onderzoeksbureau Flurry. De kleine groep gamers die meer dan 20 dollar neerlegt is de grootste klant.
Bastiaan Vroegop - · Laatst bijgewerkt:

SmurfenGeef jij wel eens geld uit in een freemium game? Zo ja, dan heb jij in totaal ongeveer 14 dollar per game waar je voor betaalde gespendeerd. Dit is het gemiddelde dat onderzoeksbureau Flurry heeft berekend in een onderzoek naar freemium-klanten. De meerderheid van de betalende gebruikers geeft alsnog niet meer dan tien dollar uit in een app.

Een freemium game is in de eerste plaats gratis, maar biedt binnen het spel extra content aan. Wil je bijvoorbeeld niet wachten tot je groente mag oogsten of wil je ontzettend graag dat ene wapen bemachtigen, dan is het mogelijk om hier een klein bedrag voor neer te leggen. Het onderzoek gaat alleen uit van betalende klanten in deze games. Spelers die deze gratis spellen spelen en nooit een in-app aankoop maken worden daarom niet meegerekend. Dat er genoeg spelers zijn om een gratis game winstgevend te maken blijkt wel: van alle gemaakte omzet van games in de app store, was 65% afkomstig uit dit betaalmodel.

Onderzoeksbureau Flurry kwam er achter dat Freemium-klanten gemiddeld 14 dollar uitgeven.

Kopende klanten in deze spellen leggen gemiddeld 14 dollar neer in een enkele game. Van deze groep geeft 71% minder dan 10 dollar uit, spendeert 16% tussen de 10 en 20 dollar en gaat er bij 13% meer dan 20 dollar over de toonbank. Die laatste groep is ook het meest winstgevend: deze grootbesteders zijn verantwoordelijk voor 51% van de winst in een game.

Suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!

Informatie

Laatst bijgewerkt 27 juli 2011, 14:43
Categorie Games
Onderwerpen flurry, freemium, onderzoek, zynga

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.