Atari jaagt op Breakout- en Pong-klonen

Atari heeft de jacht geopend op makers van Breakout- en Pong-klonen. Het is niet de eerste gamesontwikkelaar: bij Tetris, Line Rider en Boulder Dash Rocks gebeurde het ook al.
Gonny van der Zwaag | iCulture.nl - · Laatst bijgewerkt:

breakoutGisteren werd ontwikkelaar Bootant gesommeerd door Atari om de twee games BreakClassic en BreakTouch 3D uit de App Store te verwijderen. Een andere ontwikkelaar kreeg hetzelfde te horen: Spiffyware gaat het spel Super Pong 2 vandaag uit de App Store halen. Het lijkt erop dat Atari de jacht op alle Breakout-, Arkanoid- en Pong-klonen heeft ingezet, mogelijk omdat ze plannen hebben om zelf een officiële versie van Breakout, Pong of Arkanoid voor de iPhone en iPod touch te maken. Het is niet de eerste keer dat zoiets gebeurt: The Tetris Company deed eerder iets soortgelijks met de Tetris-kloon Tri en inXile Entertainment liet Flying Rider verwijderen om vervolgens zelf Line Rinder iRide uit te brengen.

Daarmee is het rijtje nog niet af: First Star Software het spel Rockfall verwijderen omdat ze zelf Boulder Dash Rocks! in de App Store wilden verkopen. In alle gevallen gaat het om kleine ontwikkelaars die niet bij machte zijn om de strijd tegen de grote gamesontwikkelaars aan te gaan. Moraal van dit verhaal: bedenk eens iets origineels en ga niet met de zoveelste kloon van een bestaand spelletje aan de slag.

Suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!

Informatie

Laatst bijgewerkt 29 oktober 2009, 22:23
Categorie Games
Onderwerpen arkanoid, breakout, kloon, pong

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.