iculture-populaire-apps
Populaire Apps De meest gedownloade apps van de afgelopen week

Twitter voor iOS krijgt ondersteuning voor App Cards om snel apps te installeren

Twitter voor iOS heeft ondersteuning gekregen voor de nieuwe App Cards, waarmee ontwikkelaars informatie over hun app (zoals naam, icoon en prijs) kunnen geven. Gebruikers kunnen deze vervolgens vanuit de Twitter-app aanschaffen.

twitter cardsTwitter heeft zojuist een update voor de officiële iOS-apps uitgebracht, waarin ondersteuning voor App Cards is toegevoegd. Deze nieuwe functionaliteit werd afgelopen nacht geïntroduceerd op een speciaal georganiseerd ontwikkelaarsevenement, waarna ook een update voor de app werd aangekondigd. De nieuwe variant van de Twitter Cards maakt het voor ontwikkelaars mogelijk om in een tweet meer informatie te delen, naast de gebruikelijke foto’s en video’s. Appontwikkelaars kunnen binnen Twitter informatie geven over hun app, zoals naam en icoon en prijs, en vervolgens kan de gebruiker deze meteen in de App Store aanschaffen.

Tijdens het evenement werd duidelijk dat al een aantal grote namen meedoen. Zo hebben Foursquare, Path, Angry Birds, Etsy, Flickr en SoundCloud al eigen App Cards gemaakt, die na de laatste update ook in de Twitter-app worden weergegeven. Twitter heeft documentatie beschikbaar gesteld zodat ook andere ontwikkelaars mee kunnen doen. Naast de nieuwe App Cards kwamen er ook nog twee andere soorten bij: Product Cards en Gallery Cards. Product Cards tonen een foto en een beschrijving van een product, aangevuld met andere informatie zoals prijs en beoordeling. Gallery Cards tonen een collectie foto’s of een album, waar je doorheen kunt bladeren.

Ook wordt het voor ontwikkelaars mogelijk om gebruik te maken van zogeheten deeplinking: door een linkje in de tweet kom je meteen terecht in de desbetreffende app zelf. Zou je bijvoorbeeld een routebeschrijving op Twitter zetten met een deeplink naar de Google Maps-applicatie dan kom je daar meteen terecht als je op het desbetreffende linkje tapt. Dit is overigens niet nieuw. De populaire iOS Twitter-app Tweetbot gebruikt dit principe al om linkjes vanuit de app meteen in Google’s Chrome-browser te kunnen openen om vervolgens met één simpele tap weer terug te komen in Tweetbot zelf.

Ontwikkelaars zijn vanzelfsprekend positief over de nieuwe App Cards, omdat het de verkoop van apps kan stimuleren. Veel mensen zien deze tweets. De drempel om een app aan te schaffen is dan ook veel lager dan wanneer mensen de app eerst in de App Store zouden moeten opzoeken.

Downloaden: Twitter (gratis, universeel, iOS 5.0+)

Deze lijsten zijn gebaseerd op afgelopen week. Een aantal van de toen gratis apps heeft inmiddels weer een prijskaartje.

Reacties: 0 reacties

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.