Vodafone-topman: ‘We hebben iedereen ongelukkig gemaakt’

KPN kondigde gisteren op de conferentie Telecom Time aan dat de tarieven behoorlijk omhoog moeten, een bewering die later door KPN werd ingetrokken. Het leidde tot heel wat boze reacties. Vodafone gooide het tijdens Telecom Time over een heel andere boeg: directeur Jens Schulte-Bockum stelde dat zijn sector geen goede reputatie heeft en dat er […]

vodafone-gebouwKPN kondigde gisteren op de conferentie Telecom Time aan dat de tarieven behoorlijk omhoog moeten, een bewering die later door KPN werd ingetrokken. Het leidde tot heel wat boze reacties. Vodafone gooide het tijdens Telecom Time over een heel andere boeg: directeur Jens Schulte-Bockum stelde dat zijn sector geen goede reputatie heeft en dat er iets aan gedaan moet worden. “We hebben iedereen ongelukkig gemaakt”, zei Schulte-Bockum in zijn presentatie. De inval van de Mededingingsautoriteit NMa heeft de sector vorige week opnieuw een knauw gegeven. Buitenlandse aandeelhouders komen naar Nederland om te kijken wat er aan de hand is met regulatie, netneutraliteit, veranderend klantgedrag en verkoop van het frequentiespectrum. Het imago van de telecomsector moet beter, aldus de Vodafone-topman.

Wel gaf hij aan dat de prijs/kwaliteitsbeleving bij de consument anders moet: “Prijs moet minder belangrijk worden, de nadruk moet komen te liggen op de kwaliteit van diensten.” Maar dan moet die kwaliteit er natuurlijk wel zijn. Daarover zegt Schulte-Bockum: “We hebben te veel beloofd. We hebben een heel goed spraaknetwerk, maar waren niet goed voorbereid op de gigantische groei van het dataverkeer.” Ook is het zo dat klanten van het mobiele netwerk hetzelfde verwachten als wat ze thuis kunnen, met een vaste verbinding. Het kost veel geld om de infrastructuur daarop aan te passen en volgens Vodafone kunnen ze pas echt de juiste ervaring bieden als LTE beschikbaar komt. Over anderhalf jaar is de introductie daarvan in Nederland, maar dat wordt onvoldoende gecommuniceerd.

Suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!

Informatie

Laatst bijgewerkt 15 december 2011, 9:46
Categorie Providers
Onderwerpen provider, telecom, Vodafone

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.