T-Mobile-klanten krijgen standaardreactie op klacht, SMCO opent meldpunt [Update]

T-Mobile stuurt klanten die het formulier voor dekkingsklachten invullen een standaard excuusmail terug. Ondertussen verzamelt het Meldpunt Collectief Onrecht klachten van T-Mobile-klanten.
Elger van der Wel - · Laatst bijgewerkt:

t-mobile iphoneT-Mobile stuurt klanten die het formulier voor dekkingsklachten invullen een standaardmail terug. Hierin komt de provider met het inmiddels bekende verhaal over de overbelasting van het netwerk. Wel wordt dit keer gerept van een merkbare verbetering binnen 2 tot 3 weken; eerder was dit nog 4 tot 5 weken.

T-Mobile schrijft onder meer:

Wij kampen op dit moment met capaciteitsproblemen op ons 3G netwerk. De oorzaak van dit probleem is de enorme groei van dataverkeer op het 3G netwerk, vooral door het succes van smartphones zoals de iPhone. T-Mobile heeft voorbereidingen getroffen om deze toename op te kunnen vangen. De groei loopt echter harder dan verwacht waardoor u op dit moment problemen ervaart.

Een dekkingsformulier invullen voor een klacht die voortkomt uit de algemeen bekende 3G-problemen, heeft dus weinig zin. Wat misschien effectiever is, is je klachten melden bij het Meldpunt Collectief Onrecht. Zij verzamelen momenteel klachten van T-Mobile-klanten die problemen hebben met de overbelasting van het netwerk.

Het meldpunt schrijft op zijn website:

Na inventarisatie van het aantal klachten en de aard daarvan zal SMCO mogelijke vervolgstappen nemen namens gedupeerden die zich hebben gemeld. Het doel van een eventuele actie van SMCO zal zijn het verkrijgen van een schadevergoeding voor geleden schade dan wel ontbinding van de overeenkomst. Of er aan een eventuele vervolgactie van SMCO kosten verbonden zullen zijn is nog niet bekend. Mocht dit het geval zijn worden gedupeerden hiervan op de hoogte gebracht, waarna zij kunnen besluiten om al dan niet te participeren aan de collectieve actie(s).

De stichting zegt duizenden ontevreden klanten te verwachten en bereidt een collectieve rechtszaak voor.

Inmiddels is bekend geworden dat SMCO €20,- euro rekent voor het in behandeling nemen van de klacht. Mocht deze klacht succesvol worden opgelost door een schadevergoeding vanuit T-Mobile, dan houdt SMCO 20% in op de uitkering van deze schadevergoeding aan jou. Lukt dat niet, dan ben je die €20,- ‘kwijt’. Zie de speciale bepaling in de paragraaf hieronder.

C Betaling
1. De Opdracht wordt uitgevoerd nadat van Cliënt een eenmalige donatie van € 19,95 (zegge: negentien euro 95/100) per ingeschreven eenheid is ontvangen. Daarboven wordt door SMCO – op basis van No Cure, No Pay – Cliënt een percentage in rekening gebracht over ieder resultaat welke door gedaagde aan Cliënt wordt uitgekeerd met dien verstande dat dit resultaat niet rechtstreeks dient voort te vloeien uit de werkzaamheden van SMCO. De hoogte van dit percentage bedraagt 20% (zegge: twintig procent) van het voordeel. Eventueel toegekende vergoedingen voor juridische kosten vervallen ten goede van SMCO.

NOS heeft een radio-interview met Ferdy Roet van SMCO en aansluitend Priscilla Tomassoa, perswoordvoerder T-Mobile.


Gebruik de link in het infoblok hierboven voor de iPhone-versie van het interview

Dit artikel is om 19:20 uur bijgewerkt met het radio-interview van de NOS.

Suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!

Informatie

Laatst bijgewerkt 2 juni 2010, 19:23
Categorie Providers
Onderwerpen 3G, klachten, netwerk, t-mobile

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.