T-Mobile geeft uitleg in TROS Radar

TROS Radar besprak vanavond de klachten met de iPhone 3G. T-Mobile belooft er iets aan te doen: klanten met problemen kunnen zich persoonlijk melden via een e-mailadres.
Gonny van der Zwaag | iCulture.nl - · Laatst bijgewerkt:

AntoinetteTROS Radar besteedde vanavond aandacht aan de problemen met de iPhone 3G, zoals we vanmiddag al hadden aangekondigd. “De gadget der gadgets”, noemde presentratrice Antoinette Hertsenberg het toestel. “Maar de klachten stromen binnen: het toestel is langzaam en er is geen internetbereik”. TROS Radar liet in een vooraf opgenomen filmpje een zekere Harry Stuurman aan het woord, die thuis geen bereik heeft. “Soms zie ik wel 3G in beeld, maar heb ik helemaal geen bereik. Dat is eerder regel dan uitzondering. En als je aan het bellen bent en je verplaatst je, dan valt het gesprek weg.”


In de studio deden Floris Hermans (“veel last van wegvallende gesprekken”), de heer Formsma (“batterij heel snel leeg, 3G-dekking valt weg”) en de heer Serban (“prachtig toestel met nog teveel kinderziektes”) hun relaas.

Marketingdirecteur Bart Weijermans van T-Mobile kondigde aan dat T-Mobile een speciaal e-mailadres heeft geopend voor klachten: iphone-actie@t-mobile.nl. Wie zijn klacht daar meldt krijgt binnen 48 uur een reactie. Volgens Weijermans is de iPhone het eerste toestel in een compleet nieuwe generatie van toestellen. Hij verwacht dat de problemen op termijn wel opgelost gaat worden en benadrukt dat het aantal klachten in relatieve zin zeer beperkt is. Maar wie klaagt krijgt een heel verschillende behandeling: de ene persoon krijgt 2 maanden korting op het abonnement, een andere persoon krijgt 4 maanden korting en een derde persoon mag zijn contract ontbinden. Weijermans wil niet op individuele situaties ingaan, maar belooft wel te zoeken naar een oplossing die voor klanten acceptabel is, afhankelijk van de situatie. In het uiterste geval kan het contract worden ontbonden of krijgt de klant een nieuw toestel.

Volgens presentatrice Antoinette Hertsenberg krijgen sommige klanten een paar maanden korting aangeboden, op voorwaarde dat ze het contract niet meer mogen ontbinden. Wanneer de beloofde verbetering van de dekking weinig effect heeft gehad, zit je mooi met zo’n voorwaarde opgescheept. Op de vraag of dat wettelijk gezien wel mag, zegt T-Mobile-directeur Weijermans toe, dat ontbinden altijd mogelijk is.

Meer info: TROS Radar

Reacties: 130 reacties

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.