Swisscom kan maar aan 10 procent van de vraag naar iPhone 4 voldoen

Swisscom heeft in een interview bekendgemaakt dat ze maar aan 10 procent van de vraag naar de iPhone 4 kunnen voldoen. De toestellen waren in Zwitserland snel uitverkocht.

zwitserlandOperators laten meestal weinig los over het aantal toestellen dat ze hebben verkocht. Ook bij de iPhone 4 was dat weer het geval: operators zoals T-Mobile roepen wel dat de verkoop succesvol is geweest, maar exacte aantallen krijgen we niet te horen. Ook weten we niet hoeveel mensen nog op een iPhone zitten te wachten, omdat er te weinig voorraad was. Maar de Zwitserse operator Swisscom heeft nu iets erover gezegd: zij konden maar aan 10 procent van de vraag voldoen. Topman Carsten Schloter zei dat in een interview met de Zwitserse krant Sonntagszeitung.

Op de vraag hoeveel iPhones er zijn verkocht antwoordde Schloter: “Ongeveer tien procent van het volume dat we zouden kunnen verkopen”. In Zwitserland waren de iPhones binnen een paar uur uitverkocht. “Daardoor blijven klanten gefrustreerd achter”, zei Schloter. “Veel van hen weten al zes weken dat ze de nieuwe iPhone willen hebben”. Hij waarschuwt daarom dat Apple de aansluiting met bestaande klanten niet moet verliezen en een preorder-regeling had moeten bieden.

Apple zelf heeft alleen cijfers gegeven over het totale aantal verkochte iPhones sinds de lancering: meer dan 3 miljoen stuks. De iPhone is nu in circa 20 landen te koop.

Suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!

Informatie

Laatst bijgewerkt 8 augustus 2010, 17:25
Categorie Providers
Onderwerpen iPhone 4, provider

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.