Nieuwe Verizon-commercial richt zich op het netwerk van concurrent AT&T (Update)

Verizon heeft een tweede commercial op de Amerikaanse televisie vertoond waarin de reputatie van concurrent AT&T wat betreft de slechte gesprekskwaliteit het doelwit is.
Michel Lusthof - · Laatst bijgewerkt:

Verizon iPhoneGisteren ging in de Verenigde Staten de Verizon iPhone voor (bestaande) Verizon-klanten in de voorverkoop. Afgelopen nacht zond de provider een nieuwe televisiecommercial uit, waarin de reputatie van concurrent AT&T het doelwit is, en dan met name de (blijkbaar) slechte gesprekskwaliteit bij AT&T. In tegenstelling tot Verizon mag AT&T de iPhone al sinds het prille begin aanbieden. Lange tijd had het bedrijf dan ook het alleenrecht op het toestel in de Verenigde Staten, maar met de komst van de iPhone naar Verizon is daar verandering in gekomen.


In tegenstelling tot de vorige commercial, waarin de komst van de iPhone bij Verizon werd aangekondigd en als metafoor een tikkende klok werd gebruikt om aan te duiden dat het nu toch echt zover is, is de iPhone 4 in deze nieuwe commercial ook echt te zien. Verizon laat er dan ook geen twijfel over bestaan dat het blij is met de iPhone en benadrukt nog even de superioriteit van het netwerk ten opzichte van dat van AT&T:

It’s beautiful. It’s intelligent. Even genius. But does your network work? … ring … “Yes, I can hear you now.” This is America’s largest and reliable network. Built so you can rule the air.”

De verwijzing “Yes, I can hear you now” is een verwijzing en knipoog naar een langlopende advertentiecampagne van Verizon, waarin een zogenaamde Verizon-engineer steeds de frase “Can you hear me now? Good!” uitsprak.

Klik om inhoud van YouTube te tonen.
Learn more in YouTube’s privacy policy.

Uit de eerste reviews blijkt overigens wel dat het bereik van Verizon beter is dan dat van AT&T, tenminste bij gewone gesprekken. Ook wordt daarin duidelijk dat het toestel in feite niet meer is dan een ‘normale’ iPhone 4, maar dan één met alleen ondersteuning voor CDMA-netwerken. Dit betekent overigens wel dat het toestel andere interne hardware heeft en dat ook de externe antenne anders is, maar verder is het toestel helemaal gelijk aan de GSM-versie.

In de VS is het vrij normaal om elkaar in tv-spotjes te beconcurreren in termen van beter en slechter, maar in eigen land gebeurt het ook. Nadat eind vorig jaar T-Mobile’s exclusiviteit voor de iPhone tot een definitief einde kwam, bracht KPN in zijn marketing de dekkingsproblemen van afgelopen zomer van T-Mobile subtiel weer in herinnering. T-Mobile benadrukte op zijn beurt weer dat het abonnementen zonder datalimiet aanbiedt, terwijl de abo’s bij KPN mét datalimiet zijn.

Inmiddels is de iPhone 4 zowel bij Verizon als in de Apple Store alweer uitverkocht, zo werd afgelopen nacht duidelijk. Onduidelijk is echter of dit het resultaat is van een grote vraag of een beperkt aanbod. Vanaf woensdag 9 februari start de voorverkoop voor nieuwe klanten en vanaf 10 februari is het toestel in alle retailwinkels verkrijgbaar.

Afgelopen nacht heeft ook AT&T een nieuwe commercial met de toepasselijke naam “Answer” uitgezonden, waarin de provider benadrukt het enige netwerk (in de VS, red.) te hebben waarmee het mogelijk is om tijdens het bellen te surfen op het web.

Reacties: 13 reacties

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.