Nederlandse garantie nog steeds niet op website Apple te zien

Apple heeft zijn garantiebepaling voor Nederland nog steeds niet toegevoegd aan zijn website. Dit vertelt de Consumentenbond aan Webwereld. In april beloofde Apple dit wel te doen.

AppleCareApple heeft nog niet de Nederlandse garantiebepalingen op zijn eigen site geplaatst. Dit terwijl Apple dit in april wel heeft beloofd aan de Consumentenbond. Eerder publiceerde Apple wel een tabel, waarin de verschillen tussen Apple’s eigen garantieplan en de Europese garantiebepalingen worden uitgelegd.

Apple zei op 6 april de site verder aan te passen, zodat het duidelijk zal zijn wat voor garantie er voor Nederlandse kopers geldt. Deze informatie zou uiterlijk half april op de site te vinden zijn. Inmiddels is het echter mei en zijn de veranderingen nog niet gemaakt. Apple beloofde de Consumentenbond te informeren wanneer de veranderingen zijn gemaakt, iets dat volgens Webwereld ook nog niet gebeurd is. Daarom heeft de Consumentenbond nu een herinnering gestuurd.

Er bestond lange tijd onenigheid over Apple’s garantiebepalingen. Het bedrijf belooft een 1-jarige garantie aan de hand van AppleCare, maar Europese consumenten hebben recht op twee jaar garantie. In Nederland gelden er weer een aantal andere bepalingen, die consumenten meer rechten geven.

Suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!

Informatie

Laatst bijgewerkt 7 mei 2012, 11:00
Categorie Apple
Onderwerpen applecare, consumenten, garantie

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.