Mobile Challenge zoekt ideeën voor ultieme mobiele mediawebsite

RethinkingMedia gaat de ultieme mobiele website bouwen en organiseert daarom de Mobile Challenge, een themamaand waarin mensen suggesties kunnen aandragen en interviews met mobiele experts gepubliceerd zullen worden.
Gonny van der Zwaag - · Laatst bijgewerkt:

rethinking mediaVorige maand kwamen we in contact met RethinkingMedia.nl, een website voor mediaprofessionals. Zij zijn van plan om een mobiele website te bouwen, maar dat valt niet mee als iedereen die meekijkt er verstand van denkt te hebben. Vandaar dat de website is begonnen met een Mobile Challenge. Doel is om de ideale website voor mediaprofessionals te maken, waarbij het publiek kan meedenken. In de periode van 18 mei tot en met 19 juni kun je zelf een feature request aandragen, waar anderen hun mening op geven. Het leuke is, dat je via m.rethinkingmedia.nl kunt volgen hoe de mobiele website tot stand komt.

Voor zover wij weten is het nog niet eerder voorgekomen dat op zo’n interactieve manier een nieuwe mobiele website is ontstaan. Voor de lijst met features wordt gebruik gemaakt van featurelist.org, waarbij je meteen zien welke voorstellen in behandeling, afgerond of afgewezen zijn. Een mooi voorbeeld hoe je met hulp van de community iets kan neerzetten met precies de functionaliteit waarop mensen écht zitten te wachten. De beoogde gebruikers van de site zijn de ruim 5.000 leden van Dutch Media Professionals. Wensen die op dit moment op de lijst staan: een buzzword-lijst, online samenwerken en brainstormen, een index van Nederlandse mediabedrijven en een alert bij nieuwe artikelen. De website wordt gebouwd door MoMac.

Om suggesties te kunnen bijdragen hoef je alleen een account aan te maken.

Mobile Challenge is een themamaand waarin tegelijk ook diverse interviews zullen verschijnen, waarin experts hun mening geven over mobiele websites. Wat moeten uitgevers of omroepen bijvoorbeeld met het mobiele web?

Alles is te volgen op: rethinkingmedia.nl/challenge

Eén van de interviews die de website heeft gemaakt is hieronder te zien (helaas alleen op Vimeo te zien en daarom niet geschikt om op de iPhone te bekijken). Daarin vertelt Vinne Schifferstein, uitgever van Elsevier.nl hoe lastig het is geweest om te bepalen wat een lezer nou precies op zijn mobiele telefoon wil hebben:

Suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!

Informatie

Laatst bijgewerkt 21 februari 2012, 19:01
Categorie Apps
Onderwerpen mobiel bankieren, wedstrijd

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.