Klagen in het Apple-forum helpt…

Een gebruiker werd thuis gebeld door Apple, nadat ze op de Apple-discussieforums had geklaagd over haar MacBook Pro.

say something. day seven.Een bezoekster van het Apple-discussieforum beweert dat een Apple-medewerker haar thuis belde, nadat ze in het forum klaagde over een probleem met haar MacBook Pro. Ze denkt nu dat Apple mensen heeft ingehuurd die de Apple-discussieforums in de gaten houden. Sommige websites spreken zelfs over Big Brother-toestanden waarbij Apple meteen contact opneemt als er iets scheef dreigt te lopen. Maar dat lijkt wat overdreven: het is toch niet zo vreemd dat Apple moderators heeft ingeschakeld, die in de gaten houden dat de discussie ordelijk verloopt?

In Nederland is het vrij normaal dat bedrijven op forums aanwezig zijn en niet alleen op de eigen websites; denk aan de webteams van T-Mobile, Vodafone en UPC. Die lossen weliswaar niet meteen je problemen op als je erover klaagt op een forum, maar ze houden wel in de gaten wat er speelt.

Apple heeft er tot nu toe geen gewoonte van gemaakt om support via het discussieforum te bieden. Wat vreemd is aan het geval van Apple is ook dat ze blijkbaar persoonlijke info van een forumbezoeker hebben achterhaald. Ze belden de betreffende persoon namelijk thuis op. Het is niet gebruikelijk om op forums je telefoonnummer registreren, maar wellicht kon Apple dat via het Apple-ID van de betreffende persoon achterhalen.

Meer info: Apple discussieforum

Suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!

Informatie

Laatst bijgewerkt 18 oktober 2008, 13:00
Categorie Achtergrond
Onderwerpen discussie, iCulture forum

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.