Jongeren maken liever indruk met iPhone dan met auto

Uit een onderzoek van CNW Marketing Research blijkt dat de auto dramatisch is gezakt op de lijst van producten waarmee je indruk kunt maken. De iPhone staat met 70% bovenaan.
Gonny van der Zwaag | iCulture.nl - · Laatst bijgewerkt:

Een onderzoek van CNW Marketing Research laat zien hoe effectief Apple’s marketingcampagne rond de iPhone is geweest. Op de vraag welk product ze het allerliefst zouden willen hebben, kreeg de iPhone 70% van de stemmen. Ook iPods, PS3’s en computers zijn gewild.


Auto’s daarentegen zijn hopeloos uit de mode: jongeren kopen nog liever schoenen dan een auto. In 2000 dacht 35% van de jongeren nog dat ze indruk op hun vrienden konden maken met een auto, maar in 2007 is dat gezakt naar 20%. In 2007 maken jongeren liever indruk met een mobiele telefoon: in de leeftijdsgroep 16 tot 29 jaar denkt 32% indruk te maken met een nieuw mobieltje. Maar als die telefoon een iPhone is, verdubbelt dat getal tot 70%. Er is misschien wel een reden voor: een auto van $600 stelt niet zoveel voor, maar met een mobieltje van $600 zit je meteen in het topsegment.

Via: Autoblog

Reacties: 0 reacties

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.