Freenet start reclamecampagne op iPhone.de

De Duitse internetprovider Freenet is eigenaar van het domein iphone.de. Het was eigenlijk bedoeld voor een VoIP-oplossing met de naam iPhone, maar ze gebruiken het nu om anti-iPhone-reclames te verspreiden.

FreenetTerwijl we op de website MacNotes.de rondkeken voor het nieuwtje over de Duitse tariefplannen, viel ons oog ook op het bericht dat Freenet een reclamecampagne op de website iPhone.de is gestart. Freenet is een grote internetprovider in Duitsland, die vlak voor de lancering van de iPhone een eigen VoIP-oplossing met de naam iPhone heeft uitgebracht. Ze registreerden het domein www.iphone.de en gebruiken het niet voor VoIP, maar om anti-iPhone-reclame te maken.

Freenet is gefuseerd met mobiele telefoonaanbieder Mobilcom en kan daarom ook mobieltjes aanbieden in Duitsland. Zo vlak voor de lancering van de iPhone in Duitsland grijpt Freenet het moment aan om alle bezoekers die naar de website iphone.de komen een alternatief voor de iPhone voor te schotelen: de BlackBerry Pearl. Dat is weliswaar geen VoIP-oplossing, zoals Freenet eerder met iphone.de van plan was, maar dat zal de Duitse internetprovider Wurst wezen. De campagne is duidelijk gericht tegen de iPhone; zo bevat het slogans dat de Pearl maar een appel en een ei kost, dat de Pearl een écht alternatief is en dat de Pearl nu al verkrijgbaar is, in tegenstelling tot de iPhone.

Wij zijn net als MacNotes benieuwd of de juridische afdeling van Apple er ook om kan lachen.

Suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!

Informatie

Laatst bijgewerkt 19 oktober 2007, 16:15
Categorie Apple
Onderwerpen abonnementen, blackberry, campagne

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.