Eenderde van iPhone-bezitters loopt nog steeds met tweede telefoon

Rubicon heeft weer eens onderzoek uitgevoerd naar de tevredenheid van iPhone-bezitters. Veel van hen hebben een tweede telefoon op zak, ze zijn jong en

iPhone-gebruikerRubicon Consulting heeft weer eens onderzoek gedaan naar de tevredenheid en het gedrag van iPhone-bezitters. In totaal werden 460 willekeurig geselecteerde iPhone-bezitters onderworpen aan een gedetailleerde vragenlijst. Hoewel willekeurig… het zijn natuurlijk wel mensen die tijd en zin hadden om de survey te beantwoorden.


De belangrijkste bevindingen uit het rapport:

  • iPhone-bezitters zijn erg tevreden.
  • De belangrijkste functie is e-mail.
  • Meer dan 75% van de iPhone-gebruiker zegt dat ze meer mobiel internetten, maar 40% klaagt dat de iPhone moeite heeft met de weergave van bepaalde websites.
  • Ongeveer 50% van de ondervraagden had hiervoor een conventionele mobiele telefoon (vooral de Motorola RAZR bleek populair), 40% had een smartphone (voornamelijk Windows Mobile en BlackBerry) en bij 10% heeft de iPhone geen bestaande telefoon vervangen. Zou dat nu echt komen omdat ze nog niet eerder in bezit waren van een mobiele telefoon?
  • Eenderde van de iPhone-gebruikers heeft een tweede telefoon op zak. Dat doen ze voor simpele activiteiten zoals het voeren van gesprekken of juist voor complexere taken zoals het schrijven van een e-mailbericht. Daarbij moet wel worden opgemerkt, dat er in de VS twee soorten netwerken zijn, met verschillende dekking. Het kan ook zijn dat de Amerikanen een tweede telefoon meenemen om ook in gebieden met slechte GSM-dekking te kunnen bellen.
  • Een kwart van de iPhone-gebruikers zegt dat de iPhone een notebook vervangt.
  • Ongeveer de helft van de gebruikers is jonger dan 30 en ongeveer 15% is student. En de andere helft zijn dikke Amerikanen van middelbare leeftijd met een petje (zie foto)?
  • Ongeveer 75% van de Amerikaanse iPhone-gebruikers hadden al producten van Apple in huis, bijvoorbeeld een iPod of een Mac.
  • De telefoonrekening van de iPhone-bezitters is gemiddeld met 24% gestegen. Ze betalen nu ongeveer $228 meer per jaar aan hun mobiele operator.
  • Door de iPhone zijn mensen overgestapt naar een andere operator: dat geldt voor ongeveer de helft van hen.

Eigenlijk zit het werk er voor Rubicon wel weer op. Om nu elk kwartaal opnieuw bevestigd te zien dat iPhone-bezitters inderdaad jong, succesvol en tevreden zijn, wordt ons als iPhone-fanaten soms wel eens een beetje teveel.

Het volledige rapport is hier te downloaden: Rubicon iPhone User Survey (PDF)

Reacties: 11 reacties

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.