iculture-biz
iCulture Biz
ibm-mobilefirst-1

Drie nieuwe IBM MobileFirst iOS-apps voor zakelijke gebruikers

IBM heeft drie nieuwe MobileFirst apps voor iOS uitgebracht, samen met Apple. Ze zijn gericht op luchtvaart, financiële diensterlening en retail.
Gonny van der Zwaag - · Laatst bijgewerkt:

IBM heeft drie nieuwe apps uit de serie MobileFirst aangekondigd. Het gaat om apps die ze samen met Apple aan de man gaan brengen, dankzij de samenwerking tussen beide bedrijven. De eerste MobileFirst-apps verschenen in december. Nu zijn er drie nieuwe apps bijgekomen, gericht op banken en financiële dienstverlening, luchtvaart en retail.

De aankondigingen werden gedaan op Mobile World Congres in Barcelona, waar IBM wel aanwezig is, maar Apple niet. Alle apps zijn beschikbaar voor een specifieke bedrijfstak. Ze kunnen nog op maat worden gemaakt voor zakelijke klanten en daarbij wil IBM natuurlijk graag helpen. Meer dan 50 klanten zoals Air Canada, American Eagle Outfitters, Banorte, Boots UK, Citi en Sprint gebruiken de MobileFirst-apps al. Drogisterijketen Boots gebruikt bijvoorbeeld een app om te zorgen dat mensen op de winkelvloer realtime voorraadinformatie hebben.

ibm-mobilefirst-1

Passenger Care

De app Passenger Care is gericht op servicepersoneel op luchthavens. Ze hoeven met deze app niet langer achter een bureau te blijven zitten, maar kunnen met een iPad onder de arm rondlopen en problemen oplossen. Denk daarbij aan het beter verdelen van lange wachtrijen en het oplossen van problemen met passagiers, die bijvoorbeeld hun aansluiting hebben gemist of hun koffer kwijt zijn. Met Passenger Care kunnen de medewerkers overal service verlenen en mensen persoonlijker helpen. Met als gevolg: sneller inchecken en minder opstoppingen.

ibm-mobilefirst-2

Dynamic Buy

Deze app is gericht op retailwinkels. Winkelmedewerkers kunnen realtime zien welke producten het goed doen en welke aanbevelingen ze aan klanten kunnen geven, afgestemd op het seizoen. Zo zou een drogisterijketen tijdens griepperiodes de medewerkers opdracht kunnen geven om griepmiddelen meer onder de aandacht te brengen bij het winkelende publiek.

ibm-mobilefirst-3

Advisor Alerts

De financiële wereld kan aan de slag met de Advisor Alerts. Een financieel adviseur heeft vaak honderden klanten, waardoor hij/zij niet in staat is om aandacht te besteden aan de behoeften van elke klant. Met deze app kunnen patronen boven water worden gehaald, zodat er een prioriteitenlijstje ontstaat van taken die de klant aangaan. De app laat op een persoonlijk dashboard zien wat de meest aanbevolen acties zijn en welke vervolgstappen hij/zij moet nemen. Hij krijgt ook waarschuwingen op basis van het portfolio. Vanuit de app kan hij/zij taken snel delegeren naar het kantoor team.

IBM MobileFirst zijn apps die speciaal voor iOS zijn gebouwd, in samenwerking met Apple. Wil je meer weten over zakelijke apps, lees dan ook onze andere artikelen in de serie iCulture Biz.

Suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!

Informatie

Laatst bijgewerkt 2 maart 2015, 17:34
Categorie Apps
Onderwerpen ibm, iculture biz

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.