Consumentenbond: ‘T-Mobile slechtst beoordeelde mobiele internetprovider’

Uit onderzoek van de Consumentenbond komt de internetverbinding van T-Mobile het slechtst uit de bus. De provider krijgt gemiddeld een 6,5, terwijl concurrenten KPN en Vodafone ieder een 7,6 krijgen.

T-Mobile iPhoneUit onderzoek van de Consumentenbond blijkt dat telecomprovider T-Mobile gemiddeld het slechtst wordt beoordeeld. Bij een onderzoek onder 2400 mobiele bellers krijgt het mobiele internet van T-Mobile een 6,5, terwijl concurrenten Vodafone en KPN ieder een 7,6 krijgen. Het testpanel klaagt vooral over de duidelijkheid over tarieven, voorwaarden en aanbiedingen van telecomproviders, een onderdeel waar gemiddeld een 6,2 aan wordt gegeven.

Een panel van 24000 mobiele gebruikers gaf iedere twee maanden een cijfer aan de
gebruikte telecomprovider. Maandelijks deden ze ook rapport over het aantal ondervonden storingen. Op basis van hoeveel maanden het onderzoek is gebaseerd is niet duidelijk: de campagne Telecomplicaties?!, waar het onderzoek aan verbonden is, begon in augustus 2011.

De consumenten die aan het onderzoek meedoen zijn niet heel tevreden: het tevredenheidscijfer is gemiddeld 6,7, zonder veel verschillen tussen de grote drie providers. Het netwerk voor bellen en sms’en wordt gemiddeld wel beloond met gemiddeld een 8,2.

De resultaten van het onderzoek zijn verwerkt in een vergelijkingsdienst van de Consumentenbond. Deze is tot 31 december door iedereen te gebruiken, waarna hij enkel beschikbaar zal zijn voor leden.

Consumentenbond

Suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!

Informatie

Laatst bijgewerkt 15 december 2011, 16:02
Categorie Providers
Onderwerpen consumenten, kpn, onderzoek, t-mobile, Vodafone

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.