Consumentenbond: ‘Apple moet garantiebeleid verduidelijken’

De Consumentenbond en een aantal Europese consumentenorganisaties eisen dat Apple de garantievoorwaarden op Apple.com verduidelijkt. Nu zouden klanten niet worden ingelicht over de volle garantieperiode die je in Nederland hebt.
Bastiaan Vroegop - · Laatst bijgewerkt:

AppleCareDe Nederlandse Consumentenbond roept Apple op om duidelijker te zijn over het gehanteerde garantiebeleid. Dit doet de Consumentenbond in samenwerking met consumentenorganisaties in Italië, Duitsland, België, Luxemburg, Portugal, Denemarken, Polen, Slovenië, Griekenland en Spanje. De informatie op Apple’s website zou misleidend zijn, iets dat opgelost zou worden door consumenten te informeren over wettelijke garantieregels in relatie tot de garantie die Apple zelf biedt.

De Consumentenbond stelt dat Apple klanten vertelt één jaar recht hebben op garantie, terwijl de Nederlandse wet een andere garantietijd stelt. Een product zou de gehele verwachte levensduur onder de garantie vallen. Hierdoor zouden klanten na het eerste jaar vaak nog steeds recht hebben op garantie.

Het AppleCare-garantieplan van Apple zou daardoor ook grotendeels overlappen met de garantie waar Nederlandse klanten volgens de Consumentenbond recht op hebben. Voor AppleCare betalen klanten een vast bedrag om de garantieperiode te verlengen.

De Consumentenbond zegt juridische stappen te overwegen. In Italië kreeg Apple eerder nog een boete wegens onduidelijke garantievoorwaarden. Dit leidde tot nieuwe garantiewaarschuwingen op de Italiaanse Apple-site.

Suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!

Informatie

Laatst bijgewerkt 19 maart 2012, 17:20
Categorie Apple
Onderwerpen applecare, consumenten, garantie

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.