Goed nieuws voor onze Belgische lezers: ook zijn kunnen vanaf deze week de Apple Support-app gebruiken om afspraken te maken met de Genius Bar. De officiële app komt nu beschikbaar in nog eens 22 landen, waaronder België, Duitsland, Frankrijk, Spanje en Zwitserland. Apple heeft meteen even de moeite genomen om de app te vertalen naar 13 nieuwe talen.
Apple Support-app in België
De Apple Support-app kwam als eerste beschikbaar in Nederland. Daarna volgden in december de Verenigde Staten.
Afspraak maken
Tegelijk verdwenen de contactmogelijkheden in de Apple Store-app, waar je nu alleen nog maar producten kunt bekijken en bestellen. De Apple Support-app komt van pas las je problemen ondervindt met je iPhone, Mac of ander product.
Je wordt door de stappen heen geholpen om het probleem op te lossen, kunt bellen met de helpdesk of een afspraak inplannen bij de dichtstbijzijnde Apple Store. Voor veel Belgen zal dat Brussel zijn, al zou je vanuit de regio Luik ook naar Duitse Apple Stores kunnen gaan. Eventueel kun je ook naar een Apple Authorized Service Provider gaan.
De app komt overeen met Apple’s (vernieuwde) supportsite. Je kunt inloggen om te zien welke apparaten op jouw naam staan en vervolgens support vragen via de telefoon, chat of e-mail. Downloaden kan gratis.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Het laatste nieuws over Apple van iCulture
- Bellen via de browser: 'Webversie WhatsApp krijgt optie voor (video)bellen' (29-04)
- WhatsApp gaat spraakberichten vernieuwen: dit verandert er (28-04)
- WhatsApp vanaf nu met extra beveiligde chats: zo krijg je meer privacy (23-04)
- Betalen om je account te delen? Ook bij HBO Max zul je eraan moeten geloven (en zoveel betaal je in de VS) (23-04)
- Instagram brengt Edits-app uit: nieuwe videobewerker voor content creators (en dit kun je ermee) (23-04)
Vorige week geprobeerd, terugbelfunctie: je wordt idd teruggebeld, maar krijgt meteen te horen, we konden u niet bereiken ,,,, tot 4 x aan toe.
Daarna app functionaliteit: schiet ook niet op …. (standaard “helpdesk” acties, je verwacht wel wat meer van apple “genius’s) … macbook air 9 maanden oud … kun je niet opsturen … wat mij betreft toch weer een tegenvaller …
Mij is het ook niet gelukt om support te krijgen via de app. Krijg bericht dat ze mij niet konden bereiken. Ik wil direct een afspraak maken bij geniusbar. Dat kan dus niet meer. Krijg alleen de mogelijkheid voor bellen.