Apple Store Amsterdam, Genius Bar

‘Apple gaat Genius Bar-afspraken flexibeler maken’

Apple zou de kwaliteit van de Genius Bar willen verbeteren door minder streng vast te houden aan de tijdslimiet van afspraken, en de mogelijkheid voor klanten om te reageren op iMessage-berichten van Apple.

Als je problemen hebt met je iPhone, iPad of Mac, kun je bij een Apple Store een afspraak inplannen bij de Genius Bar. Hier kijk je samen met een deskundige naar het probleem, en kom je uiteindelijk tot een oplossing. Uit nieuwe geruchten blijkt dat Apple van plan is om de service van de Genius Bar op twee punten te verbeteren, die het voor de klant wat gemakkelijker maken.

Apple Store Amsterdam, Genius Bar

Als je nu een afspraak inplant bij een Genius Bar, zal de medewerker die je te woord staat zich aan een relatief streng tijdschema moeten houden. Een Genius Bar-sessie van een iOS-apparaat mag 10 minuten duren, terwijl er maximaal 15 minuten uitgetrokken wordt voor Macs. Mocht je meer tijd nodig hebben, dan zit er nu vaak niets anders op dan een vervolgafspraak inplannen.

‘Genius Bar-afspraken maken wordt gemakkelijker’

Volgens Mark Gurman van 9to5Mac is Apple van plan om deze tijdslimiet wat te versoepelen, zodat een Genius Bar-sessie terwijl hij aan de gang is verlengd kan worden. Om ervoor te zorgen dat het volledige tijdschema hierdoor niet in de soep loopt, zouden Apple Store-medewerkers met een nieuw algoritme te maken krijgen die automatisch afspraken naar andere medewerkers verzet als iemand langer bezig is.

Naast het spontaan verlengen van Genius Bar-afspraken, zou Apple het ook gemakkelijker willen maken om direct met iemand te kunnen spreken, ook als je niet van tevoren een afspraak gemaakt hebt. Vorig jaar werd de Genius Bar al verbeterd door het beter inschatten van wachttijden.

Reageren op Genius Bar-berichten

Tot slot stelt Gurman dat er gewerkt wordt aan een nieuwe manier om de klant te laten communiceren met de Genius Bar-medewerker. Je ontvangt nu via een iMessage meer informatie over je afspraak, maar hebt als klant hierbij niet de mogelijkheid om te reageren. Hier moet verandering in komen, zodat je straks snel een berichtje terug kunt sturen als je de afspraak wilt annuleren of verplaatsen.

Suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!

Informatie

Laatst bijgewerkt 22 februari 2016, 16:50
Categorieën Apple, Geruchten
Onderwerp genius bar

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.