Angry Birds Classic
Rovio Classics: Angry Birds is een remake van de oorspronkelijke game, waarmee het ooit begon. Wie het leuk vindt om de levels van vroeger nog eens te spelen, kan daarvoor terecht bij deze spelklassieker, waarvoor je een eenmalig klein bedrag betaalt. Ontwikkelaar Rovio vindt echter dat de klassieke game schadelijk is voor de zichtbaarheid van Angry Birds 2 en nieuwere Angry Birds-uitgaven, die voorzien zijn van in-app aankopen. De Android-versie gaat vanaf 23 februari helemaal verdwijnen en in de App Store voor iOS krijgt de game een andere naam, waardoor hij minder goed herkenbaar is voor spelers: Red’s First Flight.
Heb je de game al geïnstalleerd, dan kun je gewoon blijven spelen. Zoek je in de toekomst naar Angry Birds, dan zul je de klassieker niet meer te zien krijgen. De uitleg van Rovio wekt de indruk dat mensen de voorkeur geven aan de variant voor een eenmalig bedrag, waardoor ze niet meer geneigd zijn om de games met in-app aankopen te spelen. De vernieuwde klassieke versie is nog wel te vinden in Apple Arcade onder de naam Angry Birds Reloaded, zonder advertenties en in-app aankopen.
Hieronder is de uitleg van Rovio te lezen, met een aanvullende verklaring van Shawn Buckelew, Senior Brand and Community Development Manager bij Rovio. Als mensen de nieuwe games niet spelen, komt er minder geld binnen en daar heeft Rovio niets aan.
https://twitter.com/BeforeThatCold/status/1628004618184556546
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Het laatste nieuws over Apple van iCulture
- Bellen via de browser: 'Webversie WhatsApp krijgt optie voor (video)bellen' (29-04)
- WhatsApp gaat spraakberichten vernieuwen: dit verandert er (28-04)
- WhatsApp vanaf nu met extra beveiligde chats: zo krijg je meer privacy (23-04)
- Betalen om je account te delen? Ook bij HBO Max zul je eraan moeten geloven (en zoveel betaal je in de VS) (23-04)
- Instagram brengt Edits-app uit: nieuwe videobewerker voor content creators (en dit kun je ermee) (23-04)
Ze zouden toch groter worden dan Disney? En dan ga je nu de naam veranderen van de game waarmee alles gestart is.. pfff.. alsof ze Mickey Mouse ooit een andere naam zouden geven.. no way!! Kansloos dit!
Toch maar even weer op mijn iPhone gezet. Blijft leuk af en toe, zou jammer zijn als ze hem gaan verwijderen. Apps blijven immers ook niet altijd ik je aankooplijst staan. (Wat heel vreemd is)
Vroeger was het een heerlijke game maar tegenwoordig te veel onzin aan toegevoegd die mij het spelplezier ontneemt.
Leuk spelletje, vroeger veel gespeeld. Nu jaren later ook leuk voor de opgroeiende kinderen.
Maarrrrr die vermaledijde in-app inkopen maken het helaas lastiger spelen in de nieuwe versies: ik heb de in-app aankopen uitgeschakeld om mijn creditcard te beschermen tegen kinder vingertjes. Maar het spelen is nodeloos ingewikkeld geworden door allerlei add-ons, reclame onderbrekingen of aanbiedingen voor extra diamantjes of vogeltjes etc. en andere beperkingen (tijdslimiet) die je dus vrij moet kopen en kinderen verder niet snappen en frustreren.
Jammer dat er kennelijk geen business case op te draaien is want ik zou gerust weer 5 of 6 euro voor zo’n spelletje betalen (of simpeler; 2 euro voor een nieuwe level pack. Maar ajb hou op met die onoverzichtelijke in-app rommel allemaal)