Sanoma Digital: iPhone-apps voor WK Voetbal 2010, Viva en NUsport (Sportweek)

Sanoma Digital heeft op Mobile Convention Amsterdam aangekondigd dat er iPhone-applicaties van het WK Voetbal 2010, Viva en NUsport.nl (voorheen Sportweek) aankomen. Daarnaast was er een uitgebreide demo van Autoweek op de iPad.

autoweek ipad appUitgeefconcern Sanoma Digital hield vandaag op Mobile Convention Amsterdam een presentatie over de iPad-applicaties die ze aan het ontwikkelen zijn. Er volgde een demonstratie van de Autoweek-applicatie voor de iPad, waarbij bleek dat zo’n app veel meer gaat bieden dan een gewoon magazine (als extra een forum bijvoorbeeld).


Tijdens een vraaggesprek met iPhoneclub vertelde Menno Biesiot, Senior Business Developer Mobile bij Sanoma Digital, ook over nieuwe ontwikkelingen voor de iPhone: de komende tijd kunnen we van Sanoma Digital apps verwachten van het WK Voetbal 2010, NUsport.nl/Sportweek* en het tijdschrift Viva. De WK Voetbal 2010-applicatie is een officieel gelicenseerde applicatie die zeer veel gegevens zal bevatten, bijvoorbeeld met informatie van alle WK’s vanaf 1930 en een sectie ‘The Road To The Final’ met info hoe en welke landen zich geplaatst hebben voor het WK. Een lanceringsdatum is voor deze app nog niet bekendgemaakt, maar deze moet uiteraard voor het WK beschikbaar zijn. Voor NUsport.nl is als harde verschijningsdatum 3 mei 2010 genoemd en Viva voor iPhone volgt daarna ergens in het derde kwartaal. Van een aantal van deze titels verschijnt ook een iPad-applicatie.

Joris van Heukelom, Director Digital Publishing van Sanoma Digital, vertelde in zijn presentatie over de ontwikkelingen in mobiel en het onderzoek dat ze hebben gedaan. Nokia is in aantallen toestellen erg groot, maar het platform is voor mediaconsumptie volstrekt oninteressant. Bij de iPhone is het juist andersom: het aantal toestellen is nog niet zo groot (in vergelijking met Nokia), maar er wordt wel enorm veel meer content geconsumeerd. Het leidt tot een andere consumptie van nieuws: voorheen gingen mensen pas rond kantoortijd naar websites als NU.nl, terwijl mensen nu bij het opstaan al meteen gaan kijken of er nieuws is.

* Vorig jaar kondigde Sanoma aan, dat het merk Sportweek zal verdwijnen en dat ze vanaf half maart 2010 met één topsportmerk naar buiten gaan treden: NUsport. Dit wordt de naam van het weekblad, de online en mobiele activiteiten.

Reacties: 3 reacties

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.