Ontwikkelaar van Python: ‘Game van $2,99 te duur?’

Ontwikkelaar Paul van Dijk (Cirkelsoft) vertelt in dit artikel over zijn ervaringen met Python, de game die sinds een maand te koop is in de App Store.
Gonny van der Zwaag | iCulture.nl - · Laatst bijgewerkt:

PythonOntwikkelaar Paul van Dijk (Cirkelsoft) en op het forum beter bekend als iDeveloper vertelt in dit artikel over zijn ervaringen met Python, de game die sinds een maand te koop is in de App Store.

Sinds een maand staat de game Python te koop in de App Store. Om de game te promoten zijn redelijke voorbereidingen getroffen. Een filmpje op YouTube, previews op een aantal grote gamingsites zoals Touch Arcade en iPhoneGamesNetwork en natuurlijk een aankondiging op iPhoneclub.nl. Op de site iPhoneGamesNetwork hebben ze zelfs een review gedaan van alle Snake-games voor de iPhone en Python kreeg als stempel “Best Snake 2.0 game”


Je zou verwachten dat al deze promotieactiviteiten mooie verkoopcijfers tot gevolg zouden hebben, maar niets in minder waar. De game verkocht de eerste twee weken slechts zeer mondjesmaat, met een gemiddelde van nog geen 10 downloads per dag. Vervolgens ontstond het idee om een Lite-versie uit te brengen om zo meer aandacht voor de game te krijgen en wellicht de verkopen van de betaalde versie te stimuleren. De gratis versie gaat erg goed en is in iets meer dan een week tijd 20.000 keer gedownload. Maar in plaats dat het de verkoop van de volledige versie stimuleert, heeft het eerder een averechts effect gehad.

Blijkbaar is $2,99 toch te veel voor een spel als dit. Er zijn tenslotte een heleboel gratis en 99 cent-alternatieven waar ook hele leuke games tussen zitten. De volgende en waarschijnlijk ook laatste truc is het verlagen van de prijs. Vanaf morgen (Sinterklaas) zal het spel voor $0,99 verkrijgbaar zijn, in de hoop dat dit de verkoopcijfers van Python kan laten stijgen.

In de App Store: Python

Link naar vergelijkend artikel: iPhoneGamesNetwork

Reacties: 34 reacties

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.