iculture-biz
iCulture Biz
followupp icoon groot

Nederlandse FollowUpp maakt taken verdelen ‘extreem simpel’

FollowUpp voor iPhone en iPad is de eenvoudige manier om projecten te beheren en todo's te verdelen onder collega's, cowerkers en studenten.
Bart Breij - · Laatst bijgewerkt:

FollowUpp simpele todo app voor groepenAls je de afgelopen tijd op zoek bent gegaan naar collaboration tools om mee samen te werken op de iPhone en iPad, kan je wel eens verstrikt zijn geraakt in ingewikkelde apps. De mogelijkheden van Podio, Slack en Trello zijn eindeloos, maar daarmee werpen de applicaties ook een drempel op om ze te gebruiken. Volgens de Nederlandse ontwikkelaar Cicoon werd het tijd voor een ‘extreem simpele app’ om met meerdere personen taken en projecten in te beheren. En dat is FollowUpp geworden.

FollowUpp voor iOS en Android is bijna net zo eenvoudig als de standaard Herinneringen-app die Apple op elke iPhone en iPad meelevert. Een project aanmaken omvat het invoeren van een titel en mensen via je contacten of e-mailadressen uitnodigen. Daarna maak je taken aan met een omschrijving, deadline en de persoon bij wie de opdracht moet belanden.

Lees ook: Vijf zakelijke iOS-apps voor samenwerking en projectplanning

FollowUpp hoofdmenu FollowUpp overzicht todo's

Taken komen direct in het projectoverzicht te staan, waar je ze kan sorteren op het nummer van de taak, de eigenaar van de opdracht, de deadline en de status. Elke deelnemer van een project kan nieuwe taken aanmaken en delegeren. Moet daarbuiten iets gemeld worden, dan kan je terecht in het tabblad Announcements. Je kan er geen foto’s uploaden of documenten bijsturen die je rechtstreeks uit een cloudopslagdienst hebt gehaald. De app is nou eenmaal ‘extreem simpel’.

Het is een opzet waarin FollowUpp riant slaagt. Wie geen gedoe wil hebben van het inrichten van een collaboration tool, geen dagdeel wil uittrekken aan het opzetten van projectmanagement en niet over en weer wil mailen of collega’s hun deel al afhebben, moet FollowUpp echt een kans geven. Met pushberichten voor een nieuwe taak die je krijgt opgelegd, doet de app precies genoeg om werken in een groep te faciliteren. Niks meer, en dat is juist zo fijn.

Pluspunten

  • Lekker eenvoudig

Minpunten

  • Geen integratie documenten

In de serie iCulture Biz lees je nog meer artikelen die voor zakelijke gebruikers interesaant zijn.

Suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!

Informatie

Laatst bijgewerkt 20 juli 2014, 19:36
Categorieën Nederlandse apps, Productiviteit
Onderwerpen iculture biz, projectmanagement, todo

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.