iPad-gebruikers doen relatief veel aankopen binnen apps

iPad-gebruikers doen vijfmaal zoveel aankopen binnen apps, in vergelijking met iPhone-gebruikers. Pages en Quickoffice Mobile brengen het meeste geld op.

distimoDistimo doet maandelijks onderzoek naar de downloadcijfers in de App Store. De rapportage voor 2010 is vooral gericht op In App Purchases, de mogelijkheid om binnen een app extra aankopen te doen, zoals extra wapens bij een game of de mogelijkheid om een app zonder reclamebanners te gebruiken. Uit het onderzoek blijkt dat iPad-bezitters veel meer geneigd zijn om In App Purchases te doen, dan iPhone-bezitters, respectievelijk 10 en 2 procent. In de categorieën Games en Sociaal Netwerken komen de meeste aankopen voor.


Pages (€7,99) en iBooks zijn in het onderzoek van Distimo de populairste betaalde en gratis apps voor de iPad, net als vorige maand. Nieuwe binnenkomer is Quickoffice Connect Mobile Suite voor iPad (€11,99), een kantoorapplicatie. Deze bracht ook, na Pages, het meeste geld op in de lijstjes ‘Top opgebracht’. Het gaat hierbij om cijfers voor de Amerikaanse App Store. Distimo geeft, ook al is het een Nederlands bedrijf, geen rapport vrij voor de Nederlandse markt.

Het volledige rapport is (na registratie) hier te downloaden: Distimo Report July 2010 (gegevens hebben echter betrekking op juni 2010)

Reacties: 4 reacties

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.