Belgische Audi-dealers gaan iPad gebruiken als verkooptool

De Audi-dealers in België gaan werken met een iPad-verkooptool. Showpad is de oplossing die ze gekozen hebben. Met Showpad kun je klantgegevens vastleggen, producten tonen en opties bespreken met de klant.

wieldoppenEind dit jaar gaat de Audi-importeur van België iets nieuws introduceren bij de dealers. De iPad speelt daarin een centrale rol: in de showroom zullen iPads worden ingezet als verkooptool, om het verkoopgesprek makkelijker te maken. Zo zie je in één oogopslag welke Audi-modellen te koop zijn, zonder dat je door de showroom hoeft te dwalen. Er is gekozen voor de Showpad-applicatie van een gelijknamig Gents bedrijf, dat is bedoeld voor het presenteren van producten.


Zo kan een verkoper steeds op de hoogte zijn van de meest recente productinformatie. Showpad is ook te gebruiken voor andere producten, wanneer een bedrijf het verkoopteam wil uitrusten met een iPad.

Met de app kan de verkoper ook meteen de klantgegevens vastleggen, zonder naar de computer te hoeven lopen. Showpad werd bedacht door Pieterjan Bouten, Louis Jonckheere en Peter Minne, die na zes maanden al heel wat klanten hebben verzameld, zoals BASF, Accenture en contactlenzenmaker Cibavision. Audi is dus de nieuwste klant, wat binnenkort zichtbaar zal zijn in de Audi-showrooms in heel België. Er is gekozen voor de iPad vanwege het gebruiksgemak, de snelheid en de betrouwbaarheid.

audi-showpad

Een promofilmpje van Showpad is hieronder te zien:

http://vimeo.com/33674480

Informatie

Laatst bijgewerkt
23 december 2011 om 11:23
Onderwerpen
,
Categorie
Zakelijk

Reacties: 6 reacties

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.