WSJ: ‘Apple verlaagt instapbedrag iAds met 100.000 dollar’
Apple heeft de instapprijs voor het advertentieplatform iAds verlaagd met 100.000 dollar. Om van de dienst gebruik te maken hoef je nu ‘slechts’ 400.000 dollar te betalen. Dit is niet de eerste prijsverlaging die Apple voor iAds doorvoert: in het begin werd er een bedrag van 1 miljoen dollar gevraagd van adverteerders, een bedrag dat snel werd gehalveerd. De prijsverlaging werd onthuld door een bron van de Amerikaanse nieuwssite Wall Street Journal.
Het bedrag moet betaald worden door bedrijven die willen adverteren via iAds. De instapbedragen liggen hoog, omdat adverteerders op die manier hun verbintenis met het platform garanderen. Ontwikkelaars kunnen er vervolgens voor kiezen om de advertenties te gebruiken, waardoor ze met bijvoorbeeld een gratis app toch winst kunnen maken.
De Wall Street Journal koppelt de prijsdaling van iAds met Apple’s krimpende marktaandeel in de mobiele adverentiewereld. In de Verenigde Staten zou Apple 4 procent van zijn aandeel zijn verloren. Het hoog liggende instapbedrag zou hier volgens de Amerikaanse krant wellicht mee te maken hebben.
8 reacties
Samoerai
Toch leuk zo’n prijsverlaging, er zijn dagen dat ik dat bedrag niet op zak heb.
Sander
Zeg maar gerust geen enkele dag..
Ralpo34
Ze doen in elk geval hun best om de reclame een beetje van ons weg te houden.
Wouter
Lijken natuurlijk absurde bedragen maar de bedragen die om gaan in het reclame circuit liegen er niet om… Als je dan ook nog is bedenkt dat je miljoenen mensen bereikt met een iPhone is t maar een peuleschilletje 😉
hello
En niet te vergeten al het werk wat apple er aan heeft ( na genoeg niks ) ze hoeven alleen maar het geld te incasseren
als een app verkocht wordt maar blijkbaar is dat niet genoeg.
Barry55
Sow das een flinke korting, morgen is even kijken op mijn rekening of ik het kan missen. De dure feestmaanden staan namelijk ook weer voor de deur..
pjamaman
Eerst 50% verlaging, nu 25%. Ik verwacht dat het bedrag nog veel lager zal zijn op niet al te lange termijn. Ik denk dat advertisers niet enkel iOS gebruikers willen bereiken. Iig niet voor deze bedragen…. Jammer, is een goed initiatief
Ruben
ja het is er veel goedkoper op geworden. niet dus