Veertig procent meer vraag naar iPad 2 dan naar iPad 1

De iPad 2 blijkt opvallend goed te verkopen. Er blijkt zelfs 40% meer vraag naar de iPad 2 dan naar zijn voorganger.

Gartner iPad icoonOp de eerste verkoopdag bleek al, dat de wachtrijen voor de iPad 2 net iets langer waren dan vorig jaar bij de lancering van de iPad 1. Zelfs vandaag staan er nog rijen bij de Amerikaanse Apple Stores, in de hoop dat er weer nieuwe voorraad is gearriveerd. Dat onderbuikgevoel is nu ook in concrete cijfers omgezet, want RBC Capital Markets heeft onderzoek gedaan. Analist Mike Abramsky voorspelt dat Apple alle financiële verwachtingen gaat verslaan. Dat komt door goede verkoop van de iPad, maar ook de MacBook Pro en MacBook Air deden het goed in de winkel.


Op 20 april gaat Apple nieuwe kwartaalcijfers bekendmaken. Abramsky voorspelt dat Apple 24 miljard dollar omzet zal melden, met earnings per share van $5.75. Wat de iPad betreft, bleek uit een onderzoek die Abramsky tussen 14 en 23 maart uitvoerde, dat er 40% meer vraag is naar de iPad 2 dan naar de iPad 1, een jaar eerder. Maar liefst 28% van de ondervraagde personen overweegt een iPad 2 aan te schaffen. Vorig jaar lag dat percentage nog op 20%.

rbc koophype

RBC Capital Markets ondervroeg meer dan 2.000 personen in de VS. Uit het onderzoek bleek ook dat bij de iPad met Wi-Fi de 32GB-uitvoering het meest populair is. Bij de iPad Wi-Fi + 3G is juist het duurste model van 64GB het meest favoriet. Dat is een verschuiving ten opzichte van vorig jaar februari: toen wilden de meeste iPad Wi-Fi-kopers nog het goedkoopste 16GB-model hebben. Uit het onderzoek bleek ook dat 46% van de kopers hun iPad op het Verizon-netwerk willen gebruiken, terwijl maar 30% liever voor AT&T kiest. De overige ondervraagden weten het nog niet (17%) of kiezen een andere aanbieder (7%).

Reacties: 12 reacties

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.