Speelgoedmakers Mattel en Hasbro voelen zich bedreigd door iPad

Hasbro en Mattel zijn bezorgd over het oprukken van tablets als kerstcadeau's. Ze moeten steeds meer moeite doen voor de aandacht van kinderen.

Fruit Ninja ApptivitySpeelgoedmakers als Hasbro en Mattel waren vroeger zeker van een flinke omzet rond de kerstdagen. Maar tijden veranderen en kinderen zien liever een tablet dan een bordspel onder de kerstboom, meldt de Financial Times. “De twee topspelers, Mattel en Hasbro, zijn doodsbang”, meldt Sean McGowan van beleggersadviesbureau Needham & Company. het is niet de eerste keer dat de speelgoedmakers bedreigd worden: in de jaren tachtig ging Mattel bijna failliet in een poging om mee te doen met de opkomende rage rond videogame.

Mattel’s bestverkochte product van dit jaar is geen traditioneel stuk speelgoed, maar een telefoonhoesje. Bovendien is een tablet voor kinderen niet een apparaat dat ze af en toe gebruiken, maar waar ze uren zoet mee zijn. Toch blijven de speelgoedmakers niet machteloos toezien. Mattel is begonnen met de Apptivity-serie, met poppetjes voor Fruit Ninja en Cut The Rope, zoals op de foto hierboven. Ze hebben ook karakters voor Monster High en Batman ontwikkeld, waarbij je poppetjes over het iPad-scherm moet bewegen. Verder zijn er Hot Wheels-apptoys die je over het iPad-scherm moet bewegen. Angry Birds-poppetjes van Mattel? Die zijn er ook. Maar dat wil nog niet zeggen dat de speelgoedmakers daarmee gered zijn. Met een iPad op schoot staat een wereld aan gratis content en goedkope apps tot je beschikking, waardoor
mensen minder snel naar de winkel rennen.

angry birds mattel

Suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!

Informatie

Laatst bijgewerkt 25 december 2012, 17:20
Categorie Achtergrond
Onderwerpen hasbro, mattel, speelgoed

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.