iculture-biz
iCulture Biz

Onderzoek: ‘iPhone populair in bedrijfsleven’

De iPhone is inmiddels een uiterst populaire telefoon in het bedrijfsleven. Dit blijkt uit grafieken van Good Technology, een groot Amerikaans bedrijf dat onder andere e-mail aanbiedt aan bedrijven.

Good Technology iPhoneGood Technology, een Amerikaans bedrijf dat e-mail en mobiele technologie aanbiedt aan bedrijven, heeft onderzocht wat voor mobiele apparaten hun klanten vooral gebruiken. Uit het onderzoek blijkt dat hun klanten vooral voor de iPhone kiezen. Meer dan dertig procent van de klanten heeft afgelopen kwartaal een iPhone geactiveerd. Good Technology heeft een bestand van duizenden klanten, in zowel het bedrijfsleven als bij de overheid.

In onderstaande grafiek laat Good Technology zien hoeveel klanten er een iOS-apparaat activeerden op hun netwerk en hoeveel er voor een Android-toestel hebben gekozen. De gegevens moeten wel geconsumeerd worden met een korreltje zout: zo zijn BlackBerry-toestellen niet aanwezig omdat deze gebruik maken van RIM’s speciale e-mailservers. Windows Phone 7 is ook niet in de lijst te vinden. De gegevens bespreken slechts een korte tijdsspanne van een paar maanden. Het aantal geactiveerde iPhones neemt in de grafiek af naarmate de maanden vorderen, iets dat waarschijnlijk te danken is aan de bijna onthulde iPhone 4S.

Good Technology

Het verschil tussen iPhone en Android lijkt groot, maar wanneer je alle Android-toestellen bij elkaar optelt valt dit wel mee: in september gebruikte ongeveer dertig procent van de klanten een Android-smartphone, terwijl iets meer dan veertig procent voor de iPhone ging.

Good Technology

Good Technology levert e-mail aan een aantal grote bedrijven, waaronder de Amerikaanse Union Bank. Deze stond in 2010 in de top 20 van grootste Amerikaanse banken.

Suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!

Informatie

Laatst bijgewerkt 20 oktober 2011, 19:07
Categorieën Apple, iDevices
Onderwerpen enterprise, iculture biz

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.