Meer klanten en meer mobiel internetgebruik bij T-Mobile

T-Mobile zag het afgelopen kwartaal het aantal klanten en het gebruik van mobiel internet spectaculair stijgen. Maar de omzet per klant stond onder druk.
Gonny van der Zwaag | iCulture.nl - · Laatst bijgewerkt:

T-Mobile klantengroeiT-Mobile kreeg er in het derde kwartaal 76.000 nieuwe abonnees bij, zo valt te lezen in een persbericht dat zojuist werd verstuurd. Het gebruik van mobiel breedband blijkt in dezelfde periode explosief gegroeid: met maar liefst 177 procent. De groei in klanten en omzet is volgens T-Mobile voor een belangrijk deel te danken aan de succesvolle introductie van de iPhone 3G in juli.


De verwervingskosten er klant liepen door de iPhone 3G wel op: tot €122 per klant en als gevolg van die hogere verwervingskosten (en hogere integratiekosten) daalde de EBITDA naar €91 miljoen.

De iPhone was niet alleen van invloed op het aantal klanten en op de financiële cijfers, maar ook op het gebruik van mobiel internet: het gebruik daarvan is “spectaculair gestegen”, zo schrijft T-Mobile. Hans van Leeuwen, financieel directeur voor T-Mobile in Nederland:

“De iPhone-introductie heeft een behoorlijke impact gehad op onze organisatie. We zijn erin geslaagd een groot aantal nieuwe abonnees aan ons te binden die enthousiast gebruikmaken van de iPhone en van ons 3G-netwerk. Dat heeft geleid tot een spectaculaire groei van het gebruik van mobiel internet. Naast de aanwas van iPhone abonnees, hebben in het derde kwartaal veel klanten gekozen voor een SIM-only abonnement. Door de migratie van veel PrePaid-klanten van het voormalige Orange naar het T-Mobile netwerk is de samenstelling van ons klantenbestand veranderd. Dat had een drukkend effect op de gemiddelde omzet per gebruiker per maand (ARPU). Deze bedroeg €24.”

Via: persbericht per e-mail

Reacties: 23 reacties

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.