KPN gaat 50 iPhones weggeven in The Network Challenge

KPN gaat The Network Challenge organiseren, een wedstrijd waarbij je je sociale netwerk moet gebruiken om 50 iPhones aan je vrienden te kunnen uitdelen.

kpn iphoneKPN heeft iets bedacht om de lancering van de iPhone 4 te vieren: ze organiseren The Network Challenge, waarin alles draait om sociale netwerken. Degene die de meeste punten verzamelt en het beste netwerk scoort krijgt 50 iPhones om uit te delen aan personen binnen zijn of haar sociale netwerk. De deelnemers krijgen 4 opdrachten te vervullen: hoe snel en betrouwbaar is hun sociale netwerk en hoeveel capaciteit en bereik heeft het? TNC gaat op 6 december van start met de eerste opdracht. Op 31 december wordt bij de laatste challenge meteen de winnaar bekendgemaakt.


The Network Challenge is bedoeld om te laten zien hoe goed en betrouwbaar het netwerk van KPN is. De operator heeft wat gegevens verzameld over sociale netwerken om de link met het netwerk van de operator duidelijk te maken. Zo’n 20% van de Nederlanders heeft via sociale media als Facebook, Linkedin, Hyves of Twitter een baan, nieuwe klanten, een huis of zelfs een nieuwe liefde gevonden. Kernkwaliteiten van zo’n netwerk zijn
betrouwbaarheid, snelheid, bereik en capaciteit – en dat zijn natuurlijk ook net de eigenschappen waar KPN’s netwerk aan zou voldoen. Iedereen kan meedoen.

Uit de cijfers blijkt verder:

  • 37% van de Nederlanders gebruikt dagelijks social media.
  • Meer vrouwen (42%) dan mannen (33%) maken gebruik van social media.
  • 22% gebruikt social media zowel zakelijk als privé.
  • LinkedIn-gebruikers hebben de meeste contacten, namelijk gemiddeld meer dan 125.
  • Het gemiddeld aantal contacten van Nederlanders binnen online sociale netwerken is 139. Daarvan kent men 33% echt.
  • Facebook heeft het hoogste percentage gebruikers (26%) met voornamelijk buitenlandse contacten.
  • Twee op de drie gebruikers krijgt binnen een uur reactie op een geplaatst bericht.
  • Facebook wordt volgens 37% van de Nederlanders in 2010 het belangrijkste online sociale netwerk.

De gegevens zijn afkomstig uit onafhankelijk, representatief onderzoek dat KPN door bureau KIEN in november 2010 liet uitvoeren. Er deden 546 mannen en vrouwen van 25 tot 60 jaar mee. Uit de gegevens blijkt dat mensen meerdere rollen vervullen: initiator, spreker, criticus, verzamelaar, volger, toeschouwer of inactief. Zeven op de tien gebruikers valt in de categorie volger. Initiators plaatsen niet alleen berichten, maar ook zelfgemaakte videos en eigen muziek, start discussies en houdt een eigen blog bij. Op Hyves (45%) en Facebook (43%) zijn de meeste passieve gebruikers te vinden. Zij lezen wel, maar plaatsen zelf weinig. In The Network Challenge gaat het vooral om de initiators.

Informatie

Laatst bijgewerkt
29 november 2010 om 16:10
Onderwerp
Categorie
Providers

Reacties: 12 reacties

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.