KPN-baas Ad Scheepbouwer vindt iPhone nutteloos

De iPhone heeft weinig indruk op KPN-topman Ad Scheepbouwer gemaakt: de batterij is te snel leeg, het touchscreen is niks en het toestel zelf is behoorlijk nutteloos. Maar toch wil Scheepbouwer de iPhone nog steeds graag in Nederland verkopen.
Gonny van der Zwaag - · Laatst bijgewerkt:

Ad Scheepbouwer vindt iPhone waardeloosKPN-topman Ad Scheepbouwer zou de iPhone graag in Nederland willen verkopen, maar heeft een bijzondere manier om zijn interesse te tonen. “Ik had er eentje maar ik vond het een behoorlijk nutteloos apparaat, om eerlijk te zijn”, zei Scheepbouwer tegen de Financial Times. Hij klaagde ook dat de batterij te snel leeg was en dat het touchscreen niet beviel. Scheepbouwer is niet onder de indruk van de iPhone-verkoop in Duitsland, waar KPN actief is met dochterbedrijf E-Plus. De 70.000 iPhones die T-Mobile heeft verkocht staan in geen verhouding met de 700.000 nieuwe klanten die E-Plus binnenhaalde in dezelfde periode.

Ad Scheepbouwer hield het interview vlak nadat KPN de financiële cijfers over het vierde kwartaal bekendmaakte. Hij meldde daarin een groei van omzet en winst, maar kondigde ook het ontslag van 2.000 medewerkers aan, bovenop de 8.000 ontslagen die in 2005 al waren doorgevoerd. Ondanks Scheepbouwers minachtende opmerkingen over de iPhone heeft KPN nog steeds interesse om de iPhone in Nederland te gaan verkopen. “We hebben de helft van de markt in Nederland en hopen dat we de eerste keuze zijn”. De vraag is waarom Scheepbouwer een product wil verkopen waarin hij zelf niet gelooft. Op 31 oktober zei de topman nog dat KPN gesprekken voert over de verkoop van de iPhone in Nederland, maar daar is tot nu toe niets uitgekomen.

Suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!

Informatie

Laatst bijgewerkt 31 oktober 2009, 22:41
Categorieën Achtergrond, Providers
Onderwerpen kpn, t-mobile

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.