iPhone-bezitters meest tevreden smartphone-gebruikers

Een onderzoek van J.D. Power wijst uit dat iPhone-bezitters het meest tevreden zijn over hun smartphones. Alleen als het aankomt op batterijduur vinden zij hun telefoons slechter dan gemiddeld.

iPhone 4 meeste tevredenheidVoor de zesde keer op rij zijn bezitters van de iPhone het meest tevreden over hun smartphone. Daarmee laat Apple HTC en Samsung achter zich. Alleen over het batterijgebruik zijn de meesten onder ons niet tevreden. Als het aankomt op algemene tevredenheid, het ontwerp van de telefoon, het besturingssysteem, het gebruiksgemak en de mogelijkheden, kennen iPhone-bezitters echter de hoogst mogelijke score toe. Dat blijkt onder een Amerikaans tevredenheidsonderzoek van J.D. Power.

In het halfjaarlijkse onderzoek van J.D. Power gaven ondervraagden zelf aan wat ze de belangrijkste factoren vinden van hun eigen smartphone. Daarbij won het gebruiksgemak (26%) nipt van respectievelijk het besturingssysteem (24%) en het design (23%). Slechts 19 procent van de geïnterviewden vindt de mogelijkheden de voornaamste eigenschap van een smartphone. Batterijduur gold als het minste argument om de telefoon op te beoordelen, met 8 procent van de stemmen.

De iPhone scoorde slechts 2 punten op batterijduur, terwijl dat de minst belangrijke pijler voor de tevredenheid van een smartphone. Op batterijgebied scoorde Nokia met 5 punten royaal het best.

iPhone bezitters zijn tevreden gebruikers

In het scoresysteem van J.D. Power staat de maximale score van vijf voor de waardering ‘behoort tot de besten’. Vier staat voor ‘beter dan de meeste’, drie sterren is ongeveer de definitie van ‘de meeste’ en twee sterren is onder het gemiddelde.

Bijna net zo tevreden als de iPhone-gebruikers zijn trouwens Amerikanen die reeds een 4G-toestel hebben. Uit het onderzoek blijkt dat bezitters van dergelijke smartphones meer bellen, sms’en en gebruik maken van internet.

Via CNET

Suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!

Informatie

Laatst bijgewerkt 9 september 2011, 16:05
Categorie Achtergrond
Onderwerpen cijfers, onderzoek, statistiek, tevredenheid

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.