iPhone-applicaties van Unity-ontwikkelaars geweigerd door toedoen van Storm8

Verschillende iPhone-applicaties zijn uit de App Store geweigerd omdat deze gebruik maken van Unity, een ontwikkelengine. Door problemen met spellen van ontwikkelaar Storm8 vertrouwt Apple deze code niet en laat iPhone-applicaties die hiermee werken, niet toe.

Unity Private API rejectionsVerschillende games die gebruik maken van de ontwikkelomgeving Unity (waaronder het langverwachte Ravensword: The Fallen King) zijn geweigerd in de App Store. Dit zou komen door eerdere problemen met Unity bij de spellen van Storm8. Deze ontwikkelaar is recent beschuldigd van het illegaal verkrijgen van telefoonnummers via de iPhone.

Storm8 gebruikte private API’s van de ontwikkelomgeving Unity. Andere spellen die deze private API’s van Unity ook gebruikten, zijn niet toegelaten in de App Store. Zelfs spellen die geen netwerkfunctionaliteiten bevatten zijn geweigerd. Unity heeft inmiddels de API’s aangepast zodat alle games vanaf nu zonder problemen bij de App Store ingeleverd kunnen worden. De goedkeuring duurt hierdoor wel wat langer dan gebruikelijk. Gelukkig kunnen de ontwikkelaars wel in de gaten houden in welke stap van het goedkeuringsproces ze zich bevinden.

Tegen Storm8 loopt inmiddels een rechtszaak. De ontwikkelaar beweert dat de games inmiddels 20 miljoen keer gedownload zijn. Om de games te kunnen spelen, hoeft de ontwikkelaar niet het telefoonnummer van de gebruikers te weten> Toch verzamelde Storm8 ze via een achterdeur, in alle games die ze verkopen. Voorbeelden daarvan zijn: World War, iMobsters, Racing Live, Vampires Live, Kingdoms Live, Zombies Live en Rockstars Live. iPhone-bezitter Michael Turner uit de staat Washington, diende de aanklacht in.

Suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!

Informatie

Laatst bijgewerkt 13 november 2009, 15:19
Categorie Apps
Onderwerpen community, game

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.