dropbox-zakelijk

Dropbox schakelt automatisch foto’s uploaden tijdelijk uit

Dropbox heeft het automatisch uploaden van foto's en video's tijdelijk uitgeschakeld in de app, vanwege een probleem met iOS 8.

dropbox-zakelijkDropbox heeft de functie om automatisch foto’s en video’s te uploaden vanuit de app, tijdelijk uitgeschakeld. Dat heeft te maken met iOS 8. Ook in de Carousel-fotoapp is het uploaden van foto’s tijdelijk niet mogelijk. Het bedrijf zegt dat ze tegen problemen aan zijn gelopen in de laatste versie van iOS. Bij sommige gebruikers werkte het automatisch uploaden niet. Dat lijkt op het eerste gezicht geen probleem. Maar zodra gebruikers foto’s van hun toestel gaan wissen, in de veronderstelling dat ze veilig op Dropbox staan, zijn ze die ook meteen kwijt.

In een blogposting waarschuwt Dropbox dat gebruikers geen foto’s en video’s moeten wissen, totdat het automatisch uploaden weer werkt. Het is wat onduidelijk of dit ook voor iOS 7-gebruikers geldt. Het lijkt erop dat alle automatische back-upfuncties nu zijn uitgeschakeld en dat iedereen moet wachten totdat Dropbox het met Apple heeft uitgezocht. Heb je Dropbox 3.3.1 of Carousel 1.3.1 en later, dan zal de app waarschuwen dat het automatisch uploaden is uitgeschakeld. Bij oudere versies van de app krijg je geen waarschuwing.

Toch je foto’s veilig wissen? Maak dan een handmatige back-up van je foto’s naar Dropbox!

Suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!

Informatie

Laatst bijgewerkt 17 september 2014, 8:02
Categorie Apps
Onderwerp dropbox

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.