Apple OS groeit met 36 procent in juni

Apple's OS (nu iOS, voorheen iPhone OS) heeft in de maand juni een groei doorgemaakt op het gebied van online advertentie-aanvragen. Er was een groei van 36 procent op te tekenen en in totaal neemt iOS 56 procent van alle advertentie-aanvragen op smartphones voor haar rekening.

Millenial MediaNaast dat veel iPhone-gebruikers nog steeds zeer tevreden zijn, groeit ook het marktaandeel van Apple’s mobiele besturingsysteem in de VS weer, nadat het een kleine terugval kende. Millennial Media, volgens eigen zeggen een van de grote krachten achter de groei van de markt voor mobiele advertenties, meldt dat het gebruik van Apple’s OS (nu iOS en voorheen iPhone OS) deze maand met 36% is gegroeid. Het bedrijf baseert dit op het aantal ad impressions; hoe vaak een online advertentie door een apparaat wordt opgevraagd.

Apple’s OS is nog altijd het meest gebruikte mobiele besturingssysteem volgens Millenial Media, dat beweert 82% van de in totaal 72 miljoen gebruikers van mobiel internet in de VS te bereiken. Na een verlies van 33% in mei was er in juni dus weer een groei van ruim éénderde te zien. Dat zou onder andere kunnen worden toegedicht aan het succes van de iPad.

In de metingen van Millenial nam Apple’s OS 56 procent van alle advertentie-aanvragen op smartphones in juni voor zijn rekening, wat neerkomt op een groei van 8% ten opzichte van de vorige maand. RIM staat op de tweede plaats met 17%, een daling van twee procent. Android veroverde 11%, 4 procentpunten minder dan de maand ervoor.

Millenial ReportVerder laat het rapport zien dat 89% van de ontwikkelaars voor één specifiek platform ontwikkelt. De rest maakt dus apps voor meerdere platformen.

Bron: 9to5Mac en TechCrunch.

Suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!

Informatie

Laatst bijgewerkt 16 juli 2010, 11:51
Categorie Apple
Onderwerpen groei, ios 3, onderzoek, reclame

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.